Üzenetküldő applikációkkal spórolnak a telefonszámlán a magyarok
Elsősorban online hívásokkal és üzenetekkel igyekeznek csökkenteni a mobilhasználati költségeiket a magyarok: közel felük részesíti előnyben a csevegőapplikációkat a hagyományos mobilhívásokkal szemben, több mint harmaduk pedig inkább például e-mail-eket küld SMS-helyett – derül ki a transzparens mobilcsomag-összehasonlítással foglalkozó BillKiller friss reprezentatív kutatásából.
Az Európai Unióban az online telefon- és videóhívások aránya nőtt a legnagyobb mértékben az internetes tevékenységek, például hírolvasás, zenehallgatás, közösségimédia-használat között a pandémia első évében – derül ki az Eurostat adataiból. A felhasználók 52 százalékkal több hívást indítottak, mint egy évvel korábban. Ráadásul a magyarok az európai átlagnál is nagyobb mértékben indítottak hívásokat és küldtek üzenetet online: a magyarok több mint kétharmada (68 százalék) használta ezt a csatornát a kutatást megelőző három hónapban, szemben a 60 százalékos átlaggal. Ezzel az eredménnyel többek között olyan országokat utasítottunk magunk mögé, mint az Egyesült Királyság (52 százalék) vagy Ausztria (60 százalék).
A növekvő népszerűségre kézenfekvő magyarázat a technikai fejlődés, az okostelefonok terjedése, az adatátviteli gyorsaság és kapacitás növekedése, de a trendet az üzenetküldő applikációknak a hagyományos telefonhívásoknál fajlagosan alacsonyabb költségei is magyarázzák. Ezt támasztják alá a mobilcsomagok transzparens összehasonlítását zászlajára tűző független magyar startup, a BillKiller friss, a Pulzus kutatócég bevonásával készített reprezentatív felmérésének eredményei is.
A különböző spórolási lehetőségek között a csevegőapplikációk használata a legnépszerűbb, a megkérdezettek 47 százaléka próbálja így csökkenteni a költségeit. Hasonlóan népszerű megoldás az is, hogy az előfizetők inkább online küldenek üzenet SMS-ek helyett (38 százalék), a harmadik legnépszerűbb eszköz pedig az ingyenes, nyilvános Wi-Fi-hálózatokra való rácsatlakozás (26 százalék).
„A számok azt mutatják, hogy a magyar fogyasztók keresik a költséghatékony kommunikációs megoldásokat, sokan igyekeznek tudatosak lenni a mobilhasználatban. Nem véletlen, hogy itthon ennyire népszerűek az interneten vagy más IP-alapú hálózaton lebonyolított telefonhívások; ezek lényegesen olcsóbban, mint a hagyományos hívások, miközben ma már a hangminőségben sincs érdemi különbség” – mutat rá Halmai Attila, a BillKiller Kft. alapító-tulajdonosa. Hozzáteszi: „bár a fogyasztók részéről markáns az igény a költségek csökkentésére, sajnos még mindig általános, hogy az ügyfelek a díjcsomagok korlátozott mértékű összehasonlíthatósága miatt a valós mobilhasználatuknál lényegesen többet költenek havonta a telefonjukra.”
További vizsgálatra érdemes jelenség, hogy minden előzetes várakozással ellentétben a 60 év felettiek körében nem kevesebb mint 54 százalék (!) azok aránya, akik a üzenetküldő applikációkkal spórolnak; harmaduk keresi az ingyenes Wi-Fi elérhetőségeket, sőt 26%-uk alkalmanként az adatforgalmat is kikapcsolja költségcsökkentés céljával.
A kutatásból az is kiderült továbbá, hogy a magyar előfizetők közel ötöde rövidebb beszélgetésekkel próbál spórolni, 11%-uk pedig megpróbálja csak végszükség esetén használni a telefonját. Mindössze 15% vallotta azt, hogy egyáltalán nem szokott spórolni a mobilköltségekkel. Szintén nagyjából ötöde az előfizetőknek (17%) a mobilinternet korlátozásával igyekszik mérsékelni a költségeket; például nem néz videókat, amelyek a mobiladatot fogyasztanák jelentős mértékben.
A BillKiller alapító-tulajdonosai rámutatnak: a felhasználóknak minden esetben érdemes ellenőrizniük a valós adatfelhasználásukat, mert jellemző, hogy korlátlan internetért fizetnek, holott csak 1-2 GB adatra lenne szükségük; a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság adatai szerint egy átlagos magyar ügyfél 4,9 GB mobiladat-forgalmat generál havonta.
„A jelenleg még ingyenesen letölthető applikációnk júniusi indulása óta átlagosan több mint 55 000 Ft értékű megtakarítást kalkuláltunk több mint kétezer-ötszáz ügyfelünknek egy éves időtávra vonatkozóan; ez a lehetőség minden felhasználó előtt ott áll, a célunk, hogy a magyar előfizetők kizárólag azért fizessenek a nagy mobilszolgáltatóknak, amit valóban fel is használtak” – jegyzi meg Sallai Ákos, a BillKiller Kft. alapító-tulajdonosa. „Örömmel látjuk, hogy a digitalizáció előnyeit ma már nem csak a fiatalok élvezik; ez is arra ösztönöz minket, hogy még elkötelezettebben dolgozzunk összehasonlíthóvá tegyünk ma még átláthatatlan szolgáltatásokat, így segítve a felhasználókat abban, hogy megalapozottan dönthessenek” – teszi hozzá Sallai Ákos.
A kutatásról
A felmérés a Pulzus kutatási applikációval készült a BillKiller Kft. megbízásából. Az adatfelvételre 2021 júliusában került sor. Az 1018 fős válaszadói minta az aktív korú, 18-65 éves magyar alapsokaságot reprezentálja nem és kor szerint.
Kapcsolódó cikkek
- Jelentős megtakarítást érhettek el a BillKiller ügyfelei
- Sokat spórolhatunk egy mobilcsomag-váltással
- A mobilcsomagok átláthatatlansága tartja vissza az elégedetlen ügyfeleket a váltástól
- Kutatás: A fiatalok és a nők ötöde napi 7 óránál is többet használ mobilalkalmazásokat
- A legveszélyesebb szokások az utakon
- A fiatalok többsége negatív előítéletet érez okostelefon-használata kapcsán
- NMHH: tarol az okostelefonos életforma – nemcsak a fiataloknál
- Karácsonyi vásárlásainkat elemzi a Selectivv legújabb kutatása
- A digitális korban gyakran összeér a munka és a magánélet
- Jobban kellene vigyázni a telefonon tárolt adatokra!
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban
Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.
Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során
Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián
Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.