Változnak az adatkezelési beállítások a Facebookon
Annak érdekében, hogy az emberek jobban megértsék a Facebook működését, és eldönthessék, hogy milyen adataikat kivel kívánják megosztani, a vállalat átalakította a közösségi oldal adatvédelmi beállításait tartalmazó felületét, amelynek használata sokkal egyszerűbbé vált. Az oldal felhasználói az új fejlesztésnek köszönhetően egyszerűbben le tudják tölteni a saját maguk által megosztott tartalmakat is.
A múlt héten Mark Zuckerberg, a Facebook elnök-vezérigazgatója bejelentette, hogy a vállalat milyen lépéseket tesz annak érdekében, hogy még jobban megvédje felhasználóinak adatait. A Facebook-platformmal kapcsolatos visszaélések kiszűrésével, a vállalat irányelveinek betartatásával, valamint az alkalmazások hozzáféréseinek egyszerűbb visszavonhatóvá tételével segíti a Facebook a felhasználókat az elkövetkezendő hetekben, hogy megvédhessék adataikat.
A felhasználói visszajelzések alapján a Facebook korábbi adatvédelmi és egyéb beállításait nagyon nehéz volt megtalálni a közösségi oldalon. Most a Facebook teljesen átalakította az adatvédelmi beállításokat: a mobil eszközökön használatos felületen a Beállítások menüt teljes egészében áttervezték, hogy a fontos beállításokat a felhasználók könnyebben megtalálhassák. Ahelyett, hogy közel húsz különböző menüpontban érnék el a beállítási opciókat, ezek most már egyetlen közös helyről, egyszerűen hozzáférhetők.
A régi és a megújult beállítási felület a Facebook mobilos felületén
A Facebook mobilos felületén egy új, Privacy Shortcuts* elnevezésű menüpont jelenik meg, amelyben a felhasználók néhány mozdulattal beállíthatják adataik hozzáférhetőségét, illetve pontos magyarázatot kaphatnak az adatvédelmi beállításokról. Az új felület sokkal áttekinthetőbb, vizuálisabb és könnyeben megtalálható.
Ebben a menüben a felhasználók:
- Biztonságosabbá tehetik fiókjaikat: további védelmi rétegek, például a kétfaktoros hitelesítés aktiválásával védhetik fiókjukat. Ha ez a funkció be van kapcsolva, és egy idegen megkísérel belépni egy felhasználó fiókjába egy idegen eszközről, a fiók valódi tulajdonosa értesítést kap erről, amelyben megerősítheti, hogy ő maga próbál-e bejelentkezni.
- Kontrollálhatják személyes adataik felhasználását: a felhasználók áttekinthetik a már megosztott tartalmaikat, és törölhetik ezeket, ha szeretnék. Az áttekinthető tartalmak közt megtalálhatók a saját posztjaik, de mások bejegyezései, amelyekre ők reagáltak, és például az ismerősnek jelöléseik, valamint a facebookos keresési előzmények is.
- Beállíthatják, hogy ki láthatja a posztjaikat és a profiljukon elérhető adatokat: a Facebookon megosztott adatok a felhasználók tulajdonát képezik, és a felhasználók beállíthatják, hogy ki láthatja a bejegyzéseiket, és ki férhet hozzá az adatlapjaikon lévő információkhoz.
Bár a Facebooknak van egy irányelve arról, hogy milyen módon gyűjti és használja fel a felhasználók adatait, hasznosabb, ha a felhasználók maguk tekintik át és kezelik a saját maguk által megosztott információkat. Egyes felhasználók például törölnének korábban megosztott posztokat, mások pedig csupán arra kíváncsiak, hogy a közösségi oldal milyen adatokat őriz róluk.
Annak érdekében, hogy az emberek biztonságosan tudják kezelni az általuk megosztott adatokat és informácikat, például posztjaikat, mások bejegyzéseire adott reakcióikat, kommentjeiket, vagy a keresési előzményeiket, a Facebook bevezeti az Access Your Information* nevű funkciót.
Az új funkció biztonságos lehetőséget kínál arra, hogy a Facebook felhasználói letöltsenek egy másolatot az oldalon tárolt adatokról, és azokat akár egy másik szolgáltatásba mozgassák át. Letölthetők például a Facebookra feltöltött fotók, az ismerősök listája, a posztok, és egyéb adatok.
A Facebook a most bejelentett újítások kidolgozása során szabályozókkal, törvényhozókkal és adatvédelmi szakértőkkel működött együtt. A vállalat felelőssége, hogy elmagyarázza a felhasználóknak, hogyan gyűjtött össze adataikat, és mindezt közérthető nyelvezettel tegye. Az elkövetkező hetekben a Facebook javasolni fogja felhasználási feltételeinek frissítését oly módon, hogy az tartalmazza az emberekkel szembeni kötelezettségvállalásait is.
A vállalat frissíteni fogja adatkezelési irányelveit is annak érdekében, hogy pontosabban határozza meg, milyen adatokat gyűjt a felhasználókról, és azokat hogyan használja fel. Ezek a módosítások azonban kivétel nélkül az átláthatóságról szólnak, nem pedig arról, hogy a cég további jogosítványokat szerezzen a felhasználói adatok gyűjtésére, használatára vagy -megosztására.
____________
* A magyar fordítás később lesz elérhető
Kapcsolódó cikkek
- Otthonvédelem online
- Biztonságtudatosság a kibertérben is: a müncheni merénylet tanulságai
- Már nem csak saját névvel regisztrálhatunk a Facebookra
- Netes múltjuktól félnek a fiatalok
- Boldogabb az élet Facebook nélkül
- Invitel: a közösségi média dzsungele [2. rész]
- Invitel infografika – a közösségi média dzsungele [1. rész]
- Egyre többen a közösségi médiából kapnak állástippet
- A vizualitás egyre fontosabb a közösségi térben
- 24 óra alatt egymilliárdan használták a Facebookot
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.