Nagysebességű rendszámtábla-felismerő rendszert fejleszt a Xerox
Az amerikai autópályán könnyítik meg a haladást
A Xerox az amerikai autópályákon fejlesztette ki új megoldását, amely egy nagysebességű rendszámtábla-felismerő rendszer. Ez nagy előrelépést jelent a közlekedésbenn, hiszen ezáltal a forgalom folyamatossá válik.
Az egyre növekvő forgalom, a folyamatos dugók és egyéb közlekedési anomáliák arra ösztönözték a Xerox kutatóit, hogy olyan megoldást fejlesszenek ki, amely a gyorsabb és biztonságos haladást segíti elő az amerikai autópályákon. A vállalat „Intelligens érzékelés a közlekedésben” elnevezésű projektjének középpontjában a nagysebességű rendszámtábla-felismerő rendszer kialakítása áll.
A megoldás központi eleme a speciális infraérzékelővel ellátott kamera. Ez képes lesz arra, hogy leolvassa a rendszámokat anélkül, hogy gépjárműveknek csökkenteniük kellene a tempót a maximálisan megengedett sebességükből. A sofőrök csupán kihajtanak az autópályára és a rendszer automatikusan számlázza nekik az úthasználati díjat, amelyet rendezniük kell. A forgalom folyamatossá válik, és nem lesznek többet felesleges várakozások.
A rendszer élesítése bűnüldözési szempontból is hasznos, miután azt összekötik a hatóságok nyilvántartásával, így a körözött autók is gyorsan kiszűrhetőek lesznek az autópályán.
Kapcsolódó cikkek
- Európában először hazánkban mutatkozik be az LG újgenerációs VRF megoldása
- Már IMAP támogatással is rendelkezik az Outlook.com
- Magyarország jó úton jár a megújuló energiaforrások hasznosításában
- Nextent – elkészült a vulgaritást érzékelő motor
- Cisco: igény van az átfogóbb kommunikációs megoldásokra
- IDF 2013 - Az Intel és a számítástechnika jövője
- Xerox kamerák a dokumentum-fejlesztésen túl
- ARworks applikációk Augmented Reality jegyében
- SAP: HANA-ban a jövő
- IDC Digitális Iroda Konferencia
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.