Három hónapos az e-útdíj
Egyre népszerűbb a szolgáltatás
Egyre többen választják a fedélzeti egységgel (OBU) történő útdíj-bevallást a viszonylati jeggyel szemben: szeptemberben 34%-kal nőtt a WebEye Magyarországhoz érkező megkeresések száma augusztushoz képest.
A kezdeti bizonytalanság után szeptemberben ismét új lendületet vettek az e-útdíj megkeresések. Három hónappal ezelőtt a rendszer tesztidőszak nélkül indult el, emiatt az első hetekben számos problémával élesben kellett szembesülniük a résztvevőknek. Sokan ezért a kivárás mellett döntöttek és nem kötelezték el magukat egyik bevallási közreműködő mellett sem, hanem viszonylati jeggyel oldották meg az útdíj fizetést. Mára azonban közel 50 000 fuvarozó regisztrálta járműveit a rendszerbe.
Ez azonban hosszú távon nem a legelőnyösebb megoldás, hiszen viszonylati jegy vásárlását követően például nem változtatható meg sem az útvonal sem a jármű tengelyszáma, ami felesleges plusz kiadásokat eredményez a fuvarozók számára. Ráadásul jegyvásárlásnál a köztes pontok megadása nélkül a viszonylati jegyes rendszer automatikusan a legdrágább útszakaszra irányítja a fuvarozót.
Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország ügyvezetője arról számolt be, hogy jelenleg a fuvarozóknak közel 45%-a használ fedélzeti egységet a díjfizetésre és 55%-uk vásárol viszonylati jegyet. Óránként 14 000 virtuális jegytépést regisztrálnak, ami közel 34%-os növekedést jelent a nyári hónapokhoz képest.
A magyarországi e-útdíj rendszer sajátossága, hogy már meglévő többszereplős telematikai piacra építkezett: jelenleg 23 bevallási közreműködő fedélzeti egységei közül választhatnak a fuvarozó vállalatok. Nem mindegy azonban, hogy melyik szolgáltató mellett teszi le a voksát az úthasználó, mivel komoly különbségek tapasztalhatóak a termékek között.
Bár az elmúlt hónapokban nagyrészt kiszelektálódtak a gyenge minőségű eszközök, még ma is sokan próbálnak olcsó, kevésbé megbízható OBU-kat értékesíteni. Ezeknél nagyon magas a meghibásodás kockázata, ami nem várt útdíj-bírságot vonhat maga után, melynek nagysága ráadásul szeptember 1-jétől több százezer forint is lehet. Érdemes tehát fokozottan figyelni a választásnál és a stabil múltú, megbízható szolgáltatók minőségi termékeit keresni.
Kapcsolódó cikkek
- Mobilmegoldásokért felelős értékesítési vezető az SAP-nál
- Indonéziában hódít mobil fizetési megoldásával a Cellum
- Távoli zárolás funkció az Android Eszközkezelőben
- Postai levél a PC-ről
- Termékbejelentések a G Datától
- A siker kulcsa a nyomdaiparban
- A városra figyel a világ
- Új HP termékek, hogy megzavarjuk támadóinkat
- QR-kóddal végigkövethető az élelmiszerek életútja
- Sérülékenység vizsgáló megoldás a Noregtől
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.