Az IT és a telekommunikáció uralja a felvásárlások piacát Magyarországon
Továbbra is az IT és a telekommunikáció - média szektorok uralták a vállalati felvásárlások és fúziók piacát 2013 első félévében Magyarországon. Az ügyletek többségét belföldi társaságok bonyolították le, a külföldi befektetők közül az amerikaiak és a németek voltak többségben – derül ki az EY legfrissebb M&A Barométeréből.
A nyilvánosan elérhető adatok alapján a tranzakciók száma ugyan emelkedett Magyarországon 2013. június végéig, értékük azonban összességében csökkent a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva. 2013 első félévében összesen 42 lezárt ügyletet hoztak nyilvánosságra a felek, amely több mint 10 százalékos növekedést jelent 2012 első hat hónapjához képest. A magyarországi tranzakciós piac becsült mérete hozzávetőlegesen 54 milliárd forint volt, amely mintegy negyven százalékos visszaesés a tavalyi év első hat hónapjához képest - mutat rá az EY félévente elkészített M&A Barométere.
A piac többségét, mintegy 60 százalékát a belföldi tranzakciók uralták az első félévben, míg a Magyarországra irányuló befektetések körülbelül 38 százalékot képviseltek. A legtöbb külföldi befektető az Egyesült Államokból, Németországból és Olaszországból érkezett. A külföldre irányuló magyar tranzakciók a teljes tranzakciószám mintegy 2 százalékát jelentették, a piacot pedig a stratégiai befektetők uralták – derül ki az EY felméréséből.
Iparági szempontból az IT - technológia, valamint a telekommunikáció - média szektorok voltak a legnépszerűbbek a vállalati tranzakciós piacon. A tranzakciók harmadát ezekben az iparágakban hajtották végre, míg a lista harmadik helyén a pénzügyi szektor végzett.
Kapcsolódó cikkek
- Képzéssel, piacbővítéssel és startup cégekkel megduplázható a szoftverexport
- Elavult irodagépeket használnak a vállalkozások, de van megoldás
- Dél-Koreában a phabletek a menők
- 2017-re 5 milliárd mobiltulajdonos lesz
- Az online vásárlás európai trendje
- Magunk után is kutatunk a Google-n
- A neten női táskát vásárlók egyhatoda férfi
- Az Apple a világ legértékesebb márkája
- Nem kedveljük a mobilappokat?!
- Felvásárlással erősít az SAP
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.