Tizenegy magyar cég a Közel-Kelet legnagyobb IT seregszemléjén
Tizenegy magyar cég mutatkozik be a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) támogatásával a Közel-Kelet legnagyobb IT szakkiállításán, a GITEX-en - közölte a HITA.
A hivatal közleménye emlékeztet arra, hogy az informatikai és távközlési (IKT) szektor a magyar gazdaság domináns ágazata: a GDP 10 százalékát adja, ugyanakkor ennek 90 százalékát a Magyarországon jelen lévő multinacionális cégek hardverexportja teszi ki. A maradék 10 százalék a nagyobb hozzáadott értékkel bíró, sokkal gyorsabban növekvő szoftver- és szolgáltatásexportból származik, melyben fontos szerep jut a hazai kis- és közepes vállalkozásoknak és a magyar startup cégeknek is. A KSH adatok alátámasztják az iparág dinamikus fejlődését, az IKT az egyetlen iparág, amely minden negyedévben növekedni tudott az elmúlt időszakban. A nemzetközi elemzések is azt mutatják, hogy a régión belül az ország az élbolyhoz tartozik - írta a HITA.
A kiállításon 2011-ben 7, 2012-ben 9 cég bemutatkozását segítette elő a HITA.
A csütörtökig tartó vásáron idén az ApPello Kft, a Dension Audio Systems, a P92 RDI Kft., az Inventure Autóelektronika Kft., a Multipass Solutions Zrt., a Tresorit, a Mozaik Kiadó, a Jet-Vill Kft., az Onlinet Group, a Netlife Consulting, és az AR Works megjelenését támogatták.
Kapcsolódó cikkek
- Tablet boom-mal és magyar kiállítókkal rajtol január 8-án a 2013-as CES
- Már 70 infokommunikációs cég érhető el a HITA online ICT export adatbázisába
- Kortárs képzőművészek kiállítása a laptopról
- Idén utoljára láthatók a magyar találmányok
- Folytatódik a DOStalgia vándorkiállítás az Intel támogatásával
- Megnyílt Berlinben a világ legnagyobb elektronikai vására
- Elevenítsd meg érzékeidet Van Gogh művészetén keresztül
- A köztársasági elnök fogadta Neumann János lányát
- Van Gogh kiállítás 3D-ben a Samsunggal
- Infokommunikációs fejlesztéseket díjaztak a TechShow-n
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.