Újra divat lesz a direkt marketing levél?

forrás: Prím Online, 2013. december 4. 09:34

Telítődik az e-mail, mint kommunikációs csatorna, ezzel együtt pedig ürül a fogyasztók postaládája, és egyre hatékonyabbá válik a hagyományos direkt marketing levél. 

 

Köztudott, hogy évek óta egyre csökkent a postán küldött dm levelek piaca, miután a digitális csatornák, az e-mailben küldött ajánlatok gyorsabbnak, olcsóbbnak és divatosabbnak voltak.

 

Mára az online hírlevél és dm sokat vesztett újdonság erejéből és hatékonyságából, egyre telítődik az e-mail, mint marketing csatorna. A fogyasztók hozzászoktak a kommunikációnak e formájához, ráadásul egyes e-mail szolgáltatók nehezíti az e-dmek és hírlevelek célba juttatását.

 

A postás ritkán csenget, de... 

 

Ezzel párhuzamosan nő viszont a postán érkezett levelek presztízse. A postás ritkán csenget, de akkor fontos levelet hoz. Manapság szinte már csak számlák és áruházi prospektusok érkeznek postai úton, így a címzettek nagyobb arányban olvassák el a ténylegesen megfogható, szépen megtervezett, borítékolt, nyomtatott levelet.

 

Ebben a minimálisra csökkent reklámzajban nő a hagyományos dm levelek hatékonysága. Ezzel a trenddel párhuzamosan jelent meg egy új fejlesztés, amely az e-mail küldéshez hasonlóan egyszerűvé és hatékonnyá teszi a postai levélküldést.

 

Nyomtatás a vevő postaládájába

 

A postai dm eddig többletmunkát okozott a marketingosztályon dolgozóknak: hajtogatni, borítékolni, címezni kellett a küldeményeket, néha több ezret. A beszédes nevű hibridlevél szolgáltatás ezt a folyamatot egyszerűsíti le. Az ötlet nem új: minek kellene kinyomtatni a leveleket és elvinni a postára, ha - némi túlzással – a számítógépről a postaládába is nyomtathatok?

 

A hibridlevél küldéséhez a felhasználó a számítógépén megszerkeszti a levelet, majd elektronikusan elküldi a szolgáltatónak, ahol 24 órán belül kinyomtatásra, borítékolásra és postázásra kerül, így a címzett akár már másnap megkaphatja. Vagyis a hosszadalmas munkafázisokat és a postai sorban állást kiiktatva lehet tömegesen levelet küldeni versenyképes árakon.

 

 

Hazánkban is elérhető a hibridlevél

 

A Nyugat-Európában már évek óta működő ötletet a Hibridlevél Kft. valósította meg Magyarországon elsőként. Minden olyan levél küldésére alkalmas, ahol nem kell eredeti aláírásnak szerepelnie, az egyszerű szövegtől az 600 dpi minőségű nyomtatványig.

 

Már egészen kis mennyiségű levelezéstől hatékonyan használható egy egyszerű online regisztrációval. Főbb felhasználási területei számlák, felszólító levelek, direkt marketing levelek, egyenlegek, értesítések küldése.

 

Azon vállalkozásoknak is segítséget jelent a hibridlevél, amelyek eddig beszállítóval (ügynökséggel, nyomdával, diákszövetkezettel) dolgoztak a postai küldemény létrehozásán. A vállalat vezetője vagy marketingese ugyanis kezében tartja a folyamatot, nincsen többé kiszolgáltatva az alvállalkozók esetleges késedelmének vagy hibáinak. Még a Magyar Postával sem kell szerződést kötni.

 

A rendszer teljesen automatikus, emberi beavatkozás nélkül jutnak el a fájlok a nyomtatókig. Az adatbiztonságot magyarországi adatközpont, optikai kábelkapcsolat és szigorú minőségirányítási rendszerek szavatolják.

 

Az új fejlesztéssel megtakaríthatók a nyomtatásra és postázásra fordított erőforrások, a nyomtatás, borítékolás és postára adás ideje, a papír és a festék költségei. A szolgáltatás kényelmes, gyors és költséghatékony – költsége megegyezik egy postai küldemény árával.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01