Alig fizetnek adót a legnagyobb internetes cégek
Forgalmukhoz képest alig fizetnek társasági adót Nagy-Britanniában a világ legnagyobb internetes cégei - írta saját vizsgálatainak eredményeit összegezve a Financial Times.
Több cég kétszeres csavart is beiktat az adóminimalizálás érdekében: a szellemi tulajdon után befolyó jogdíjakat például egy olyan írországi leányvállalat szedi be, amelynek hivatalosan egy másik, még alacsonyabb adóztatású országban működik a székhelye. A Google például tavaly 8,8 milliárd eurónak megfelelő jogdíjbevételt áramoltatott át Bermudára - áll a Financial Times szombati írásában.
Írország - engedve a nemzetközi nyomásnak - csak októberben zárta be azt a kiskaput, amely lehetővé tette, hogy például az Apple külföldi bevételei egy olyan ír leányvállalat könyvelésében jelenjenek meg, amely sehol a világon nincs bejegyezve rezidens adóalanyként - írta a londoni gazdasági napilap.
Margaret Hodge, a brit parlament közpénzügyi bizottságának elnöke a Financial Timesnak kijelentette: "mérhetetlenül lehangoló", hogy a korábban megígért szigorítások ellenére a brit kormány tétlenül nézi a globális internetes vállalatok egyre kiterjedtebb "adóbonanzáját".
A hét cég a Financial Times szombati írása szerint nem kívánta kommentálni a lap vizsgálata által feltártakat.
Kapcsolódó cikkek
- A Telenor áthárítja ügyfeleire az új távközlési adót
- Mobilszolgáltatók: a kormány megduplázza adóterhüket
- Már pénteken elfogadhatja a távközlési adóról szóló javaslatot az Országgyűlés
- A távközlési adó miatt az informatikai rendszert és tarifacsomagokat is át kell alakítani
- Beperelték a Facebookot: Cégek figyelik üzeneteinket
- A Netrisk.hu-t váratlanul érte a felügyeleti bírság
- Szegedi céget kifosztó számítógépes bűnözőket ítéltek el jogerősen
- FEOSZ: a webáruházak többsége nem ad megfelelő tájékoztatást az elállási jogról
- Az amerikai legfelsőbb bíróság befogadta a szoftverek szabadalmi oltalmának kérdését
- A román kormány megújítási illetéket vetne ki a domainnevek használatára
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.