2 éve először csökkentek a telefon eladások Kínában
A kínai telefonpiac talán a legnagyobb a világon, ennek ellenére az IDC utolsó negyedéves adatai csökkenő eladásokról tanúskodnak.
Az IDC 2013. évi utolsó negyedéves adatai szerint 4,3%-ot csökkent Kínában az eladott okostelefonok száma. A harmadik negyedévben 94,8 millió modellt értékesítettek, amely néhány hónap alatt 90,8 millióra csökkent.
A kínai piac évek óta növekvő tendenciát mutat, két év óta először tapasztalható csökkenés a piacon. Ennek oka azzal magyarázható, hogy a China Mobile bevezette 4G hálózatát, ám a kompatibilis készülékek nagy részr csak idén év elején érkezik. Mindez pedig az eladásokra is kihatással lehet.
Az IDC szerint egyre több okostelefon van a piacon, és a legtöbb embernek már van valamilyen eszköze. Ez pedig a gyártókat és a forgalmazókat is új kihívások elé állítja, hiszen meg kell győzniük az embereket arról, miért érdemes új telefont venniük.
Forrás: TheNextWeb.com
Kapcsolódó cikkek
- A Lenovo az LG fölé kerekedett az okostelefon-piacon
- Rekord a Xiaominál a „szinglik napján”
- Daxian N100i mobil – közvetlenül a konnektorba dughatod [Videó]
- A Xiaomi lekörözte az Apple-t a kínai piacon
- Megnőtt a kereslet a mobilalkalmazás-fejlesztők iránt
- Megelőzték az okostelefonok a hagyományos mobiltelefonokat
- Kínában összpontosul az iOS és Android piac
- Idén már az okostelefonok uralkodhatnak
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.