A Comcast felvásárolná a Time Warner Cable-t

MTI Sajtóadatbank, 2014. február 14. 08:40

A Comcast közölte, hogy 45,2 milliárd dollárért hajlandó megvásárolni a Time Warner Cable-t (TWC), így az Egyesült Államok két legnagyobb kábeltelevízió- és szélessávúinternet-szolgáltatója egyesülhet.

A Comcast saját részvényeivel fizetne a Time Warner Cable-ért. A két cég úgy tervezi, hogy a fúzió még az év végéig végbemegy, de ahhoz még a verseny szabadságát szavatoló hatóságok hozzájárulása is szükséges. A Comcast, elébe menve az aggályoknak, az egyesült vállalat 34 millió előfizetője közül kész 3 millióról lemondani, hogy 30 százalék alatt tartsa a piaci részesedését. A philadelphiai központú és Washington térségében igen sikeres Comcastnak jelenleg 23 millió, a TWC-nek pedig 11 millió előfizetője van, zömmel olyan nagyvárosokban, mint New York és Los Angeles. Az egyesült céget a tervek szerint Neil Smit, a Comcast Cable vezérigazgatója fogja irányítani.
 

A Time Warner Cable felvásárlásával korábban egy kisebb rivális, a Charter is megpróbálkozott, sőt sajtóértesülések szerint a potenciális vevő a Comcasttal is tárgyalt a TWC piacainak felosztásáról.
 

A TWC 2009-ben vált ki a Time Warnerből, amely jelenleg is a CNN, az HBO és a Warner Bros tulajdonosa. A Comcast saját, új szoftverének átadásával a várakozások szerint jelentősen javíthat a TWC sokat bírált szolgáltatásának minőségén.
 

A Comcast 2011 és 2013 között összesen 30 milliárd dollárért vásárolta fel az NBC anyavállalatát, az NBCUniversalt, és már akkor erős monopóliumellenes aggályok hangzottak el. A Comcast, miután a tartalomszolgáltatásba is bevásárolta magát, egy olyan helyzetben igyekszik kiterjeszteni pozícióit a média- és a szélessávúinternet-piacon, amikor a klasszikus kábeltévé-előfizetések száma csökken az Egyesült Államokban.
 

Az alacsony árakkal operáló Netflix filmszolgáltató a tendenciát meglovagolva már több mint 31 millió amerikai előfizetőre tett szert, és Európában is terjeszkedik, harmadakkora sávszélességen, mint a kábeltévék.

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az OMV kiskereskedelmi hálózatának arculata új megjelenést kap Közép-Kelet-Európában

Az OMV egy újabb lépést tett a cég átalakulásának útján: a vállalat az elkövetkező három évben hét országban, Magyarország mellett Ausztriában, Romániában, Szlovákiában, Csehországban, Bulgáriában és Szerbiában is bevezeti az új arculatát. A stratégia célja, hogy hozzájáruljon egy olyan világ megteremtéséhez, amelyben a fenntartható energia, a fenntartható mobilitás és a fenntartható életmód mindenki számára valósággá válhat. 

2024. június 17. 13:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30