A 100 legnézettebb hazai weboldal

forrás: Prím Online, 2014. február 18. 12:11

Az ite.hu összeállította a száz legnézetebb hazai weboldal rangsorát, melyek naponta tizenhárom millió alkalommal látogatnak meg. A hírportálok, levelező szolgáltató és apróhirdető oldalak találhatóak a lista élén.

Az ite.hu online marketing hírportál elsőként állította össze azt a rangsort, amely a hazai weboldalakat látogatottság alapján rangsorolja. A lista a 2014. januári adatok alapján készült, a legtöbb esetben a nyilvános webauditok mért adatain alapul, de ezek hiányában becsült adatokat is felhasználtak a lista készítésénél.

 

Akadnak meglepetések

 

A hazai weboldalak igazi nyertesei a hírportálok és a női magazinok, amelyek igen nagy számban szerepelnek a listán, más kategória hasonló arányban nincs jelen a vezető oldalak között. Ennek ellenére vannak még olyan témák, amelyek többször előfordulnak a listán. Ezek a levelező, apróhirdető, vagy éppen blogoldalak, de képviselik magukat az időjárási, gazdasági és aukciós portálok is.

 

Akadnak igazi érdekességek is a listán. Meglepően jól szerepelnek a trash oldalak, amelyek a fiatal korosztály szolgálják ki, igénytelen humorral és érdekesség a gyakorikerdesek.hu vezető helye is.

 

A hazaiak kevésbé érvényesülnek

 

A listában nem szerepelnek a nemzetközi oldalak, így a Google, Facebook, Youtube, mivel a cél elsődlegesen a hazai weboldalak rangsorának összeállítása volt. Talán ennek tudható be, hogy az egyébkén igen nagy forgalmat lebonyolító közösségi, vagy éppen erotikus oldalak alig vannak jelen a listán. Ezt a piacot ugyanis a nagy nemzetközi oldalak jórészt lefedik, így a hazai portálok kevésbé tudnak érvényesülni.

 

A lista nem csak látogatottsági, hanem egyéb adatokat is tartalmaz, így például a keresőoptimalizálásban fontos szerepet játszó PageRank, Domain Authority adatokat is, amely egy-egy oldal linkerejét mutatja.

 

Tény, hogy a vezető oldalak erős linkháttérrel rendelkeznek, néhány példa jól mutatja, hogy egyedi és jól célzott tartalommal, vagy a közösségi média ügyes használatával még ma is be lehet törni a piacvezetők közé. Jó példa erre a hir.ma, ami alig hároméves múltjával befért a listára, vagy éppen az új apróhirdető oldalak, amelyeket a reklámkampány röpített az lista élére.

 

A kereskedelmi célú oldalakon túl jó néhány szolgáltató és kormányzati oldal is felfért a listára. Ilyenek a MÁV honlapja, a kormányzati portál, de kakukktojásnak számíthatnak a telefontársaságok és bankok weboldalai is.

 

A teljes lista kiegészítő adatokkal az ite.hu oldalán elérhető.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is. 

2024. november 21. 13:12

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01