A 100 legnézettebb hazai weboldal
Az ite.hu összeállította a száz legnézetebb hazai weboldal rangsorát, melyek naponta tizenhárom millió alkalommal látogatnak meg. A hírportálok, levelező szolgáltató és apróhirdető oldalak találhatóak a lista élén.
Az ite.hu online marketing hírportál elsőként állította össze azt a rangsort, amely a hazai weboldalakat látogatottság alapján rangsorolja. A lista a 2014. januári adatok alapján készült, a legtöbb esetben a nyilvános webauditok mért adatain alapul, de ezek hiányában becsült adatokat is felhasználtak a lista készítésénél.
Akadnak meglepetések
A hazai weboldalak igazi nyertesei a hírportálok és a női magazinok, amelyek igen nagy számban szerepelnek a listán, más kategória hasonló arányban nincs jelen a vezető oldalak között. Ennek ellenére vannak még olyan témák, amelyek többször előfordulnak a listán. Ezek a levelező, apróhirdető, vagy éppen blogoldalak, de képviselik magukat az időjárási, gazdasági és aukciós portálok is.
Akadnak igazi érdekességek is a listán. Meglepően jól szerepelnek a trash oldalak, amelyek a fiatal korosztály szolgálják ki, igénytelen humorral és érdekesség a gyakorikerdesek.hu vezető helye is.
A hazaiak kevésbé érvényesülnek
A listában nem szerepelnek a nemzetközi oldalak, így a Google, Facebook, Youtube, mivel a cél elsődlegesen a hazai weboldalak rangsorának összeállítása volt. Talán ennek tudható be, hogy az egyébkén igen nagy forgalmat lebonyolító közösségi, vagy éppen erotikus oldalak alig vannak jelen a listán. Ezt a piacot ugyanis a nagy nemzetközi oldalak jórészt lefedik, így a hazai portálok kevésbé tudnak érvényesülni.
A lista nem csak látogatottsági, hanem egyéb adatokat is tartalmaz, így például a keresőoptimalizálásban fontos szerepet játszó PageRank, Domain Authority adatokat is, amely egy-egy oldal linkerejét mutatja.
Tény, hogy a vezető oldalak erős linkháttérrel rendelkeznek, néhány példa jól mutatja, hogy egyedi és jól célzott tartalommal, vagy a közösségi média ügyes használatával még ma is be lehet törni a piacvezetők közé. Jó példa erre a hir.ma, ami alig hároméves múltjával befért a listára, vagy éppen az új apróhirdető oldalak, amelyeket a reklámkampány röpített az lista élére.
A kereskedelmi célú oldalakon túl jó néhány szolgáltató és kormányzati oldal is felfért a listára. Ilyenek a MÁV honlapja, a kormányzati portál, de kakukktojásnak számíthatnak a telefontársaságok és bankok weboldalai is.
A teljes lista kiegészítő adatokkal az ite.hu oldalán elérhető.
Kapcsolódó cikkek
- Robotok teszik ki a webes forgalom 61,5%-át
- Valentin-napi szokások a netről
- A felhasználók harmada nem bízik az online bankolásban
- MIXELEK – a Cartoon Network és A LEGO közös terméke
- CivilMag néven adományozói és közösségi portál indult
- Megújul a kínálat a Vaterán
- Sok vállalat szerint a BYOD trend egyre nagyobb veszélyt jelent
- Bővül az Xbox One-t forgalmazó országok száma
- Magyar oldallal készül a világ egyik legnagyobb fotóügynöksége
- Elindult a világ első internetes közösségi kereskedési portálja
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.