Internettechnológiai hatalommá szeretne válni Kína
Kína kiberhatalommá válását szeretné elérni Hszi Csin-ping államelnök, pártfőtitkár, aki vezetője lett egy az internetbiztonságot és informatizálás központilag irányító új csapatnak - derült ki a csoport első üléséről kiadott közleményből.
"Internetbiztonság nélkül nincs nemzetbiztonság, informatizálás nélkül nincs modernizáció" - jelentette ki az elnök, hangsúlyozva, hogy az információ áramlása egyaránt hatással van a technológiára, a finanszírozásra, a tehetségekre. Független hazai technológiai fejlesztéseket sürgetett, s úgy vélte, az információforrások mindinkább kulcsfontosságú tényezői a termelésnek és a társadalmi jólétnek, befolyásolják az ország versenyképességét.
A csoportot azért hozták létre, hogy a különböző ágazatokat érintő internetbiztonsággal és az informatikai fejlesztésekkel kapcsolatos feladatokat koordinálja és javaslatokat tegyen fejlesztési irányokra, a területet meghatározó politikára. Hszi úgy fogalmazott, hogy "a kibertérnek élénknek és tisztának kell lennie". Kiemelte, hogy egy "politikailag határozott, szakmailag hozzáértő és erkölcsileg tiszta" csoportot szeretne látni. Egyelőre annyit tudni, hogy két helyettese, Li Ko-csiang és Liu Jün-san, a Kínai Kommunista Párt (KKP) héttagú csúcsvezetésének tagjai lettek. A tágabb személyi összetételről nem közöltek információkat.
Hszi kifejtette, hogy az innovatív módszereket fel kell használni a legfontosabb értékek közvetítésére, pozitív energia gerjesztésére, miközben az online véleménynyilvánításhoz megfelelő iránymutatást is kell nyújtani.
Kína rendelkezik a világ legtöbb internethasználójával, miközben lemaradásban van az internettechnológiák területén - állapította meg az elnök, és sürgetőnek nevezte a biztonsági és információtechnológiai területen történő fejlesztéseket. Kínában 2013 végén 618 millió internetelőfizetőt tartottak nyilván. Ma már különösen a városi kínaiak mindennapos életének nélkülözhetetlen részévé vált a mobil eszközökről történő böngészés, a legkülönbözőbb szolgáltatások igénybe vétele, a blogolás, a közösségi kapcsolattartás. Az ország vezetésének pedig gyakorlatilag a világháló megjelenése óta gond annak kezelése, a politikailag érzékeny kérdések fórumainak felügyelete, a kényes tartalmak szűrése, az internet mozgósító szerepének korlátozása, illetve a közvélemény hatékony befolyásolása.
Kapcsolódó cikkek
- Helyi sajátosságokkal indul a LinkedIn álláskereső portál kínai változata
- Helyi sajátosságokkal indul a LinkedIn álláskereső portál kínai változata
- Mobilalkalmazások: kik a legaktívabbak?
- Mobilalkalmazások: kik a legaktívabbak?
- Vízzel nyomtatnak tinta helyett kínai kutatók
- Vízzel nyomtatnak tinta helyett kínai kutatók
- Marketing eszközök arzenálja
- Marketing eszközök arzenálja
- A tavalyinál gyorsabb, de még mindig lassú az internet Kínában
- A tavalyinál gyorsabb, de még mindig lassú az internet Kínában
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.