Közösségi médiamutatók hazánkban
Mobilon és munka közben is bejelentkezünk
A Kutatócentrum első negyedéves Web2.0 Report felméréséből kiderül, hogy a közösségi médiahasználók egyharmada mobilról és munka közben is közösségi életet él. Továbbra is a Facebook áll az élen.
Hozzánk még nem értek el a nyugaton hódító közösségi média tendenciák, többek között az sem, hogy az emberek egyre inkább kezdenek elfordulni a Facebooktól más közösségi oldalak felé. Hazánkban még jelenleg ez a legnépszerűbb oldal, a Web2.0 Report szerint még mindig ez képes leginkább aktivizálni az embereket.
Az adatok szerint itthon is megtorpant már a Facebook növekedése 2012-ben, ám ennek ellenére a legalább egy hasonló szolgáltatást használók 92%-a regisztrálva van az oldalra. A KutatóCentrum felmérése szerint 87% továbbra is aktívan használja, és ezzel továbbra is a vezető helyet birtokolja.
Tengerentúlon új trendek hódítanak
Míg nálunk az emberek megrekedtek Mark Zuckerberg oldalán, addig a tengerentúlon inkább a fényképmegosztó alkalmazások hódítanak, mint az Instagram és a Pinterest. A KutatóCentrum felmérésében résztvevők 6-7%-a regisztrált csupán ezeken az oldalakon. Bár aktivitás tekintetében a Facebook után ezeken a site-okon a legaktívabbak az emberek: a Pinterest esetén 56%, az Instagramnál pedig 52% rendszeresen használja a szolgáltatást. Ez utóbbit pedig főként a fiatalok kedvelik. Az adatok szerint ez a közönség a legfiatalabb a vizsgált oldalak között – 80%-uk még nem múlt el 30 éves.
Az iWiW még mindig a második
Jelenleg még mindig az iWiW a regisztrált felhasználók számát tekintve a második helyen, ám az aktivitás terén már nincs a dobogón. A felhasználók kevesebb mint harmada látogatja rendszeresen az oldalt, de passzivitás terén csak a negyedik a MyVIP, a MySpace és a Twitter után.
Harmadik helyen a sorban a Google+ áll: a megkérdezettek 55%-a regisztrált az oldalon. Ám aktivitás terén még nincs az élmezőnyben, minden harmadik felhasználó lép be rendszeresen.
A LinkedIn még nem igazán terjedt el széles körben Magyarországon, tábora lassan növekszik. Felhasználói pedig egyre aktívabbak, a válaszadók fele rendszeresen belép az oldalra, ellentétben a Twitterrel, ahol az elmúlt két évben csökkent az aktivitás 2%-kal.
Munka közben és mobilon is
A felmérésben résztvevők háromnegyede napi szinten használ valamilyen közösségi oldalt: 30% nyilatkozott úgy, hogy munka közben is belép, 35% pedig mobilról is aktív. Ez főként a fiatal korosztály jellegzetessége, a 18-29 évesek éreznek ellenállhatatlan késztetést, hogy más elfoglaltság közben is a közösségi oldalakat látogassák.
Közel egyharmaduk, elsősorban a 30 év alattiak és a nők pedig levelezésre is gyakrabban használják ezeket az oldalakat, mint saját e-mail fiókjukat.
A Web 2.0 Report 2014 felmérés eredményeit bemutató teljes elemzés elérhető a KutatóCentrum honlapján.
Kép: thedrum.com, conv.co.nz
Kapcsolódó cikkek
- A közösségi média hálójában
- A magyarok többsége szerint a kütyük és a közösségi média ártalmas lehet a párkapcsolatra
- Az Instagram leelőzte mobilfronton a Twittert az USA-ban
- A Facebook átalakítja az oldalak megjelenését
- Facebookoznak és blogolnak a magyar újságírók
- A Twitter vezetője Kínába készül
- Mikor hal meg a Facebook? Maximum, ha öngyilkos lesz…
- Közösségi élet a Facebookon túl
- A WhatsApp számokban
- Átalakul a Twitter
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
Felújított műszaki cikkek a fókuszban a Vatera idei Black Weeksén
A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.
A K&H innovatív IT technológiájával a SZÉP kártya digitális használata is lehetővé vált
A digitális SZÉP kártya, mint innovatív technológia költségmentesen elérhető a K&H Csoport ügyfelei számára. Csupán pár kattintás szükséges a mobilbankban és máris rendelkezésre áll a digitális fizetési megoldás. A technológiai megoldás bizonyította kulcsfontosságú szerepét a piacon, több mint 100 ezer tranzakció áll a fejlesztés mögött egyetlen év alatt. A forradalmi megoldás nemcsak kényelmet, hanem számos informatikai és technológiai előnyt is kínál.