SMS Magyarország
Az egészségügy hosszú távú partnere
Az SMS Magyarország elkötelezett az egészségügyi informatika terén, hiszen a kórházakban nem csak szállítóként, hanem az outsourcing-konstrukció eredményeként befektetőként is jelen van, egyrészt nagy értékű eszközökkel és szoftverekkel a hazai számítástechnikában az SMS volt az első vállalkozás, amely először 1995-ben outsourcing típusú szerződést kötött. Mindezt azóta hét újabb szerződés megkötése követte, ez évben Kazincbarcikán, a Szatmár-Beregi Kórházban, valamint a Váci Kórházban telepítette a Clinicom rendszert.
Az SMS Magyarország megalapítása óta többször hajtottak végre tőkeemelést, ennek eredményeként a cég mai alaptőkéje több mint 300 millió forint, mely összeg jelentős szerepet játszik jövőbeni kórházi beruházások finanszírozásában. A vállalkozás ugyanis nem szándékozik tőkekivonást végrehajtani, sőt ebből a forrásból kíván jelenlegi és jövőbeni partnereinek pénzügyi segítséget nyújtani abban, hogy kiépíthessék vagy korszerűsíthessék informatikai rendszereiket.
Az eddig outsourcing szerződés keretében telepített rendszereket a kórházak folyamatosan használják, de az SMS nemcsak a tízéves periódusban segíti a kórházakat oktatással, szoftverfrissítéssel és -karbantartással, sőt éppen azzal nyújt egyedi megoldást az egészségügyi informatikai rendszerek piacán, hogy hosszú távú együttműködést kínál.
Nem csak partnerei igényeire, az üzemeltetés közben felmerülő gondokra figyel, de érzékenyen reagál a hazai egészségügy finanszírozási problémáira is. Számos példával igazolható, hogy a Clinicom gazdaságosabbá teszi az egészségügyi intézmények működését, hiszen a bevételek növekedése mellett jelentősen csökkenthetők a kiadások. A hatékonyságnövekedés egyik hazai bizonyítéka, hogy a tatabányai kórházban például egyetlen hónapban közel 6 millió forintos pluszbevételt jelentett a Clinicom optimális működtetése. Mindez nem csupán azt mutatja, hogy Tatabányán megtanulták kihasználni a szoftvercsomagban rejlő előnyöket, hanem azt is, hogy a világszerte eredményesen használt Clinicom egy minden részében jól adaptálható szolgáltatáscsomagot kínál.
A program fejlesztőinek előrelátását bizonyítja, hogy az alkalmazóknak nem kell tartaniuk a 2000. év problémájától, az SMS Magyarország garantálja, hogy az általa forgalmazott informatikai rendszer minden hazai intézményben "2000-álló", s azon kevés cég közé tartozik, amely erről dokumentumot is átnyújt partnereinek.
Közismert azonban, hogy a kórházakban olyan összetett rendszereket használnak, amelyeknek nem minden alkotóeleme képes megfelelően kezelni a hardverek és szoftverek dátumproblémáját. Így például a röntgen- és laboratóriumi berendezések, az automata érzékelők, az altatógépek, a légkondicionálók vagy az intenzív osztályok monitoring rendszerei gondokat okozhatnak a 2000. év első napjaiban, ha addig nem vizsgálják át azokat, illetve nem hajtják végre a szükséges változtatásokat.
Az SMS Magyarország ezzel a problémával sem hagyja magukra a kórházakat. Amennyiben arra igény van, minden olyan kórházi rendszerhez csatlakozó (beágyazott) eszközt megvizsgál, amelyet önállóan vagy a Clinicom programmal együtt üzemeltetnek az intézményben. Amennyiben a partnerintézmény kívánja, a processzorok működésének vizsgálatáig lebontva vállalják a komplett rendszer informatikai auditálását.
A helyzetfelmérés során elsőször a "bedolgozó" eszközök és szoftverek tesztjét hajtják végre ezek között szerepelnek az orvosi eszközök is , majd három csoportba osztják a rendszereket: az első csoportba azokat sorolják, amelyeket nem érint a dátumkezelési probléma, mert nem tartalmaznak processzort, vagy olyan lokális felhasználási területen alkalmazzák, amely közömbös a teljes rendszer megfelelőségének szempontjából.
A második csoportba tartozó hardverek és szoftverek gyártóival és fejlesztőivel felveszik a kapcsolatot, majd olyan forgatókönyvet készítenek a probléma megelőzésére, amelyben lépéséről lépésre leírják a megelőzéshez szükséges teendőket, és amennyiben az egészségügyi intézmény igényli, el is végzik az elhárítást.
A harmadik osztályba azok az elemek kerülnek, amelyek problémát okozhatnak, zavart kelthetnek a komplex rendszer működésében. Itt a cseréhez szükséges útmutatást is megadja az SMS szakértői gárdája.
Mindenesetre a Clinicom felhasználói már kitűzhetik a matricát: rendszereik 2000-kompatíbilisek. A hosszú távú együttműködés eredményeként pedig biztosak lehetnek abban is, hogy az SMS Magyarország szinte bármilyen informatikai, számítástechnikai probléma elhárításában magas szintű segítséget biztosít számukra.
Kapcsolódó cikkek
- Az outsourcing harmadik generációja is felnőtté vált
- Szolgáltatott irodák Budapesten és Debrecenben
- IT-outsourcing: Megtakarítás nyílt forráskódú megoldásokkal
- Az Accenture új szolgáltató központot nyitott Brno-ban
- I. Magyarországi Outsourcing Szakmai Konferencia
- RIS: az első JD Edwards outsourcing szolgáltató Magyarországon
- A sikeres IT-outsourcing együttműködés titka
- IT erőforrás-kihelyezés – hogyan szerződjünk?
- Magyar IT szolgáltató londoni sikere adhat újabb lendületet a hazai piacnak
- Navigator: IT outsourcingot ajánl a közigazgatásnak
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.