Az Android vezet a nagy európai országokban
Az androidos eszközök uralják az Egyesült Királyság mobilpiacát. Tavaly március óta minimálisan csökkent a platform népszerűsége, de még mindig messze a többi operációs rendszer előtt áll. Németországban, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban viszont nőtt a népszerűsége.
Az eMarketer adatai alapján még mindig messze az Android a legnépszerűbb mobil operációs rendszer több nagy európai országban. A két nagy rivális mellett a Windows Phone is egyre nagyobb szeletet hasít ki magának a tortából: a vizsgált országok közül mindegyik esetében növekvő tendenciát mutat a platform elterjedtsége. Az iOS megosztottsága már vegyesebb képet mutat, Németországban és Olaszországban például veszített népszerűségéből.
A BlackBerry operációs rendszer keresettsége több helyen is zuhanórepülésbe kezdett, Franciaországban tapasztalható a legnagyobb visszaesés. Ott 4%-ról 1,1%-ra esett vissza elterjedtsége. Az Egyesült Királyságban is egyre kevesebben keresik a BB mobilokat: ott 2,8%-kal esett vissza a népszerűsége. Olaszországban szintén csökkenés tapasztalható (2,5-ről 1,2%), Spanyolországban pedig az idáig is csekélynek mondható érdeklődés (0,2%) nullára esett vissza. Egyedül Németországban mutat stagnáló képet a BlackBerry, ott egy éve stabilan őrzi 0,5%-os elterjedtségét.
Az Android esetén is vannak olyan országok (Egyesült Királyság, Spanyolország), ahol csökkent a platform népszerűsége, de még mindig messze vezet a többiek előtt. Mindkét országban az iOS és a Windows Phone javára nőttek a mutatók, ám Spanyolországban még mindig szinte egyeduralkodónak számít a Google operációs rendszere (88,6%), az Egyesült Királyságban pedig abszolút többséggel (56,2%) uralja a piacot.
Forrás: eMarketer.com; Nyitókép: techhim.com
Kapcsolódó cikkek
- Egyre népszerűbb a foodpanda mobilalkalmazása
- Egyre nagyobb a KitKat elterjedtsége
- A BlackBerry 10 felhasználók szeretik az Android alkalmazásokat
- Samsung Z - Tizen platformmal az Android ellen
- Legfrissebb BKK járatinfók mobilon
- D-Link Wi-Fi Smart Plug: elektromos eszközeink távoli kezelésére
- A KitKat népszerűsége fél év távlatából
- Megjelent az első hazai védőoltásokat naplózó alkalmazás
- Áprilisban mobilokra is jön a The Amazing Spider-Man 2
- Már Gingerbreadre is elérhető a BBM
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.