Népszerűbb a Chrome az USA-ban, mint az IE
Az Adobe Digital Report (ADI) adatai szerint átvette a vezetést a böngészőháborúban a Google Chrome az Internet Explorertől az Egyesült Államokban. Bár csak egy kicsivel, de konkurense fölé kerekedett az asztali és mobilhasználatot együtt vizsgálva.
A böngészőháborúban már évek óta nagy közdelem folyik az első helyért. Úgy tűnik, most megtört a jég, hiszen a Google Chrome átvette a vezetést az Internet Explorertől az USA-ban. Az ADI adatai szerint egy minimális különbséggel jelenleg a Google böngészője vezet az asztali és mobilhasználatot együttvéve.
31,8% versus 30,9%: jelenleg így áll a helyzet. A számokból látszik, hogy a különbség minimális, ám ez az elsőre jelentéktelennek tűnő eltérés mégis a Google Chrome-nak kedvez, amelynek végre sikerült átvennie a vezetést riválisától. Bár világviszonylatban vezető helyen áll, mégis ez az első alkalom, hogy a Google áll az élen a böngészőrangsorban az USA-ban.
A harmadik helyen nem a várva várt Mozilla Firefoxot találjuk, hanem nagy mobiljelenlétnek köszönhetően az Apple Safari böngészője állhatott fel a dobogó harmadik fokára a maga 25%-os részesedésével. A Firefox esetén nem beszélhetünk igazi mobiljelenlétről, ezt a számok is tükrözik: a néhány évvel ezelőtti 20%-ról 8,7%-ra esett vissza.
Mobilon az Apple a király
Az ADI adatai alapján a mobilböngészők tekintetében még mindig az Apple Safari böngészője áll az élen az USA-ban. A Safari abszolút többséggel (59,1%) vezeti a listát, a második helyen az Android Browser (20,3%), a dobogó harmadik fokán pedig a Chrome Mobile áll (14,3%). Az Internet Explorer mobiljelenléte elenyésző, mindössze 1,8%.
Asztali fronton még mindig vethetetlen az IE
Ha csak az asztali PC-ket vizsgáljuk, más kép rajzolódik ki előttünk. Ezen a fronton még mindig az IE dominál (43,3%), és csak második helyen áll a Chrome 30,6%-kal. Itt már harmadik helyre a Firefox csatlakozik be 12,5%-kal, és csupán negyedik helyen áll a mobilfronton vezető pozíciót betöltő Safari (10,3%).
Forrás: CMO.com; Nyitókép: Ghyas.com
Kapcsolódó cikkek
- Megérkezett Windows 7-re az Internet Explorer 10
- Biztonsági hiba az Internet Explorerben
- Firefox 26.0 beta
- Már kilenc éves a Firefox
- Windows 7-re is elérhető az Internet Explorer 11
- A Google megszünteti az IE9 támogatását
- Verhetetlen a Chrome
- Opera 17.0
- Böngészők az élvonalban
- Megújult a Brozie közösségi böngésző
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.