A Facebook túlteljesítette az elemzők várakozásait
Második negyedéves pénzügyi eredmények
A Facebook közzétette Q2-es időszakának (második negyedév) pénzügyi eredményeit. A számok alapján messze jobban teljesített a vállalat, mint ahogy azt az elemzők várták.
Növekedett a bevétel és felhasználók száma is a Facebooknál. A tavalyi év azonos időszakához képest 61%-kal nőtt az árbevétel, összesen 2,91 milliárd dollárra. A közösségi oldal számai ismét túlszárnyalták az elemzői várakozásokat.
Az aktív felhasználók tábora is egyre nő. Az összesen 1,32 milliárd aktív userből 829 millió naponta felkeresi az oldalt a korábbi 802 millióhoz képest. Előbbi 14, utóbbi pedig 19%-kal nőtt éves viszonylatban.
Mobilfronton is szép eredményeket sikerült elérniük. Az aktív mobilozók száma elérte az 1,07 milliárdot, amely 6%-os növekedést mutat az előző negyedévhez képest. Azok pedig, akik nap mint nap mobilról használják az oldalt, szintén szépen gyarapodtak: a korábbi 609 millióról 654 millióra ugrott a számuk – ez 7,4%-os növekedést jelent.
A vállalat bevételének meghatározó részét azonban a hirdetések képezik, hiszen az oldal használata ingyenes. A Facebooknak több mint 1,5 millió aktív hirdetője van jelenleg. A hirdetések 62%-át a mobilreklámok teszik ki, amely szintén fejlődést mutat a korábbi 41%-hoz képest.
Forrás: Techspot.com, Mashable.com
Kapcsolódó cikkek
- Sikeres negyedévet zárt az LG
- Növekvő árbevétel a Telenor Magyarországnál
- A Yahoo megvette a Flurryt
- Mentés gombbal újít a Facebook
- Magyar startupot választott a világ egyik legnagyobb videós platformja
- A vártnál kisebb nyereség a Samsungnál
- A Gartner a legjobbak közzé sorolta a Xeroxot
- Videós céget vásárolt a Facebook
- Több mint 26 millió Xiaomi mobil talált gazdára 2014-ben
- Új lendületet kaptak a személyi számítógépek