Leginkább ismerősökkel tartunk kapcsolatot a közösségi oldalakon

MTI Sajtóadatbank, 2014. július 30. 08:33

Magyarországon a felnőttek leginkább az ismerőseikkel, családtagjaikkal tartják a kapcsolatot a közösségi oldalakon, az üzleti kapcsolattartás vagy a munkakeresés viszont legtöbbjük számára nem itt zajlik - derül ki a Kutatópont legfrissebb elemzéséből.

A kétezer felnőtt személyes megkérdezésével készült kutatás eredményéből kiderül: az emberek fele nem kíváncsi a cégek, szervezetek megnyilvánulásaira. A legnépszerűbb közösségi oldal a Facebook, itt tízből négy magyar felnőtt van jelen, míg a második helyen a Skype áll, majd a YouTube és a Google+. A többit a felnőtt lakosság legfeljebb 4 százaléka használja. 
 

A Facebookon a 18-29 évesek háromnegyede van jelen, a felsőfokú végzettségűek 62 százaléka, a budapestiek több mint fele. A felhasználók 17 százaléka napi rendszerességgel tartja itt a kapcsolatot barátaival, 13 százaléka családjával, 10 százalékuk pedig szórakozásra használja az oldalt.
 

A munkakeresés nem napi és heti szintű elfoglaltság itt: a válaszadók 4 százaléka teszi csak minden nap, 12 százaléka hetente, 20 százaléka legfeljebb havonta. A regisztráltak 61 százaléka még sosem keresett munkát itt.
 

Üzleti kapcsolattartásra még ennél is kevesebben alkalmazzák ezeket az oldalakat: a közösségi oldalak tagjainak 63 százaléka soha nem ilyen felületen beszél üzleti partnereivel.
 

Az aktív tagok napi rendszerességgel leginkább arra használják a legnagyobb közösségi portált, hogy hírt adjanak magukról, cseteljenek, üzeneteket küldjenek (a tagok 35 százaléka), meglátogassák közeli ismerőseik profilját (21 százalék), illetve kedvelt oldalukat (16 százalék). Kiderült az is: az emberek a közösségi oldalakon nem foglalkoznak politikával; tízből hét válaszadó soha nem nyilvánul meg közéleti kérdésekben.
 

Az előfeltevéssel szemben nem olyan gyakori a hazai Facebook-felhasználók körében az, hogy valakit vagy valamit kövessenek az oldalon: a 75 százalék senkit, semmit nem követ.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

„Mit lájkol a gyerek?” – A szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. 

2024. július 26. 16:32

Magasabb ponthatárok mellett több mint 4400 elsőéves jutott be a Széchenyi-egyetem minőségi képzéseire

Összesen 4409 elsőéves kezdheti meg tanulmányait a győri Széchenyi István Egyetemen szeptemberben. A ponthatárok a szakok jelentős részén emelkedtek a tavalyihoz képest, van olyan, amelyre 487 ponttal lehetett csak bejutni. Mindez azt mutatja, hogy felkészült hallgatók érkeznek az intézmény magas színvonalú képzéseire.

2024. július 26. 12:18

A HONOR 200 Pro és a mesteri fotózás: fejlődés a Studio Harcourt hagyatékával

Rengeteg ikonikus személyiség mögött ott rejlik egy olyan portré, amely nemcsak a személy lényegét ragadja meg, hanem az örökségét is megörökíti. A hírességektől a politikusokig a portrék alakították a történeteket és magáról az emberiségről alkotott képünket. 

2024. július 26. 10:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kék halál képernyőn túl: miért ne hagyjuk figyelmen kívül a szoftverfrissítéseket?

2024. július 26. 13:59

Idén a fenntartható cégek tulajdonosait is díjazza az EY

2024. július 24. 13:59

Akár 50% időmegtakarítást jelenthet a PS szinte érintésmentes könyvelési megoldása

2024. július 16. 16:29

ESET kiberfenyegetettségi jelentés: egyre gyakoribb a mesterséges intelligencia és a deepfake a támadásokban

2024. július 5. 09:55