Egy kis videojáték segíti a gyerekek beilleszkedését
Könnyebben beilleszkednek azok a gyerekek, akik naponta egy keveset videojátékot játszanak, akik viszont naponta több mint 3 órát töltenek videojátékokkal, kevésbé képesek a pszicho-szociális alkalmazkodásra - derült ki az Oxfordi Egyetem kutatásából.
A kutatásban 5 ezer 10 és 15 év közötti gyerek vett részt, akiknek 75 százaléka napi szinten játszik konzolon vagy számítógépen. Az első csoportba azok a gyerekek tartoztak, akik ugyan minden nap játszottak videojátékokkal, de egy óránál kevesebbet. Ők nagyobb eséllyel válaszolták azt a kutatók kérdésére, hogy meg vannak elégedve az életükkel, mint azok, akik egyáltalán nem játszottak videojátékokkal, vagy lényegesen többet mint egy órát.
Az első csoportba tartozó gyerekeknek ezenkívül erősebbek voltak a társas kapcsolataik is, kevesebb jelét mutatták hiperaktivitásnak és kevesebb érzelmi problémáról számoltak be, mint társaik - ismertette a Pediatrics tudományos folyóiratban közzétett tanulmányt a BBC hírportálja.
A kutatás szerint azok a gyerekek, akik naponta több mint 3 órát töltöttek videojátékokkal, kisebb eséllyel voltak elégedettek életükkel és kevésbé voltak szociálisak mint társaik.
Andrew Przybylski, a kutatást vezető pszichológus szerint több ok is állhat a kapott eredmények mögött. Kiemelte, hogy a videojátékokkal játszó gyerekek között kialakulhat egy közös nyelv, így jobban megértik egymást, mint azokat, akik nem játszanak videojátékokkal. Utóbbiak ezért könnyebben is esnek ki a közös beszélgetésekből.
Przybylski a kutatás fontosságát abban látja, hogy az pontosabb megközelítések kiindulópontja lehet egy olyan témát illetően, amely teljesen megosztja a közvéleményt. Míg egyesek a videojátékok abszolút pozitív hatásában hisznek, mások kizárólag erőszakos cselekedetekkel kötik össze azokat.
A kutató felhívta a figyelmet arra, hogy a kutatás ugyan a videojátékok hatására koncentrált, más tényezők - mint például a családon belüli kapcsolatok erőssége - jóval nagyobb szerepet játszanak a gyerekek szociális és pszichológiai fejlődésében.
Kapcsolódó cikkek
- Okostelefonozni tudnak, cipőfűzőt kötni nem
- Egyre többen kezdik már hat éves koruk előtt az internetezést Kínában
- Gyerekektől tudnak igazán tanulni a számítógépező idősek
- Majdnem minden tízéves internetezik Németországban
- Megtartotta első ülését a Gyermekvédelmi Internet-kerekasztal
- Számítógépre pályázhatnak a rászoruló családok gyermekei
- Program indult a középiskolások tudatosabb internethasználata érdekében
- Két magyarországi weboldal versenyez a legjobb gyermekbarát tartalom díjért
- Az internet nem felejt - oktatóprogram fiataloknak
- Az interneten is lehet csatlakozni az önkéntes mesedoktorok programhoz
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.