Világsiker a magyar fejlesztésű elektromos kormánymű
A világ vezető autógyárai már évek óta felfigyeltek azokra a speciális elektromechanikus kormányrendszerekre, amelyeket a ThyssenKrupp budapesti kompetenciaközpontjában fejlesztenek, így ezek a rendszerek ma már világszerte több mint egymillió személyautóban találhatók meg az utakon. A mintegy 350 fős magyar fejlesztőközpontot szakterületén a világ legjobbjai közt tartják számon.
Igazi nagyhatalom lett Magyarország a jövő kormányrendszereinek fejlesztésében: a liechtensteini központú, a világ autókba szerelt kormányoszlopainak negyedét adó ThyssenKrupp ”Steering” üzleti egységhez tartozó budapesti kompetenciaközpont közel 300 mérnöke a világ egyik legjobb csapatának számít. A mérnökök olyan elektromos kormányrendszereket fejlesztenek, amelyek a hagyományos, folyamatosan energiát felvevő hidraulikus rendszer helyett elektromotoros rásegítést alkalmaznak. Ez a rendszer csak akkor fogyaszt energiát, ha a kormányt elforgatják, ezért alkalmazása autótípustól függően akár 0,3 literes üzemanyag-megtakarítást is jelenthet száz kilométerenként, másrészt olyan biztonsági és kényelmi funkciók elérését teszi lehetővé, mint az oldalszél-kompenzáció vagy a parkolási asszisztens; ráadásul megbízhatóbb a hagyományos kormányszervóknál.
„Az elektromechanikus kormányrendszerek készítésében szerzett tapasztalatainkat mély gyártási ismereteink adják. Az értékláncon belül az összes folyamatot mi végezzük az öntéstől a megmunkáláson át az elektromechanikus kormányrendszerek komplex összeszereléséig. Az itt, Budapesten zajló szoftver- és hardverfejlesztés a siker kulcsfaktora ezen a területen. Ez adja ugyanis minden modell egyedi kormányzási érzetét, amelyet a vásárlói igények alapján alakítanak ki.” – mutatott rá Dr. Karsten Kroos, a ThyssenKrupp AG Alkatrész-technológia üzletágának igazgatótanácsi elnöke.
„Az energiatakarékosság, valamint a szinte végtelen lehetőség a biztonsági és kényelmi funkciók ellátására egyértelműen mutatják, hogy az elektromos kormányrendszereké a jövő, és ennek fejlesztésében kulcsfontosságú a magyar kollégák közreműködése. A világ vezető kormányoszlop-gyártójaként a ThyssenKrupp ezért Magyarországon építette fel az elektromos kormányrendszerek fejlesztésével foglalkozó elektronikai és szoftverfejlesztési kompetenciaközpontját.” – fogalmazott Marc de Bastos Eckstein, a ThyssenKrupp Presta Hungary ügyvezetője.
A magyar kompetenciaközpontban fejlesztik és tesztelik az elektromechanikus kormányrendszerek elektronikus vezérlőegységeit. A több lépcsős folyamat végén az integrált rendszereket funkcionálisan is teljesen letesztelik.
Hermann Bressmer, a ThyssenKrupp Presta Hungary másik ügyvezetője szerint egy világviszonylatban is vezető vállalat részéről hatalmas bizalom, ha a fejlesztést külföldre telepíti. Ezt a bizalmat igazolta a piac, az elkészített autók kormányzási érzete és fejlett kormányzási funkciói nagyszerűek.
A kompetenciaközpont a világ vezető kormányoszlop-gyártójához, a ThyssenKrupp ”Steering” üzleti egységéhez tartozik, és az elmúlt 15 évben folyamatosan bővült Magyarországon. A magas szintű tudást igénylő, nagy hozzáadott értéket adó fejlesztés az egyik legjobb típusú befektetés Magyarország számára, hiszen jellemzően hosszú távra szól és ugyanakkor hazai generációk egész sora számára biztosítja a világviszonylatban is egyedülálló, versenyképes tudás megszerzésének lehetőségét. A ThyssenKrupp magyarországi „Steering” vállalata különösen fontosnak tartja, hogy a megszerzett versenyelőny hosszútávon is megtartható legyen, ezért szorosan együttműködik a hazai felsőoktatási intézményekkel, és rendszeresen segíti a végzős hallgatókat például ipari gyakorlat megszerzésében is.
Kapcsolódó cikkek
- Mobilalkalmazás-fejlesztési pályázatot hirdet a Magyar Térinformatikai Társaság
- A mosogatógép feltöltésére is képes robotot terveztek
- A komplexitás egyszerűsítése az SAP víziója
- Szegeden terjeszkedik az NNG
- Hongkongban fejlesztik a világ legpontosabb arcfelismerő rendszerét
- Az első magyar lokális közösségi oldal – Miutcánk.hu
- Már a gépkocsik is a hackerek fókuszába kerültek
- Kiváltságok a német utakon az elektromos autóknak
- Hamis szoftvereket talált négy autószerelő műhelyben a NAV
- Az ABB együttműködik a Fejlesztési Minisztériummal a hazai elektromos autózás fejlesztésében