Lehangoló a Facebook eredménye

MTI Sajtóadatbank, 2014. október 30. 17:05

A keddi amerikai tőzsdezárás után ismertette harmadik negyedéves pénzügyi eredményeit az internetes közösségi oldalt üzemeltető Facebook, a számadatok jók lettek, de a befektetők ennél többet várnak.

A Facebook negyedéves nyeresége 806 millió dollár volt, részvényenként 30 cent, 3,2 milliárd dolláros bevétel mellett. Egy évvel ezelőtt 425 millió dolláros profit, részvényenként 17 centes nyereség és 2,02 milliárd dolláros negyedéves bevétel volt. A FactSet piackutató elemzői részvényenkénti 40 centes nyereséget és 3,12 milliárd dolláros bevételt vártak a 2014-es harmadik negyedévben.

A Facebook közösségi oldal tagjainak száma elérte az 1,35 milliárdot, negyedéves alapon nagyjából 2,3 százalékkal, éves alapon 14 százalékkal nőtt a tagok száma.

A Bloomberg hírügynökség az EMarketer piackutató adatait idézve azt írta, hogy a Facebook idén 8 százalékos részesedést szerezhet a 140,7 milliárd dollár értékű globális reklámpiacon a 2013-as 5,8 százalékos részesedés után. Ha csak a mobileszközök (okostelefonok, táblagépek) reklámpiacát nézik, ott a Facebook részesedése 17 százalékról 20 százalékra nőhet.

A tőzsdén kívüli forgalomban azonban a Facebook részvényárfolyama 8,20 százalékkal csökkent, 74,15 dollárra változott. Hiába nőtt a nyereség és a bevétel is, a befektetők még jobb pénzügyi adatokat szeretnének látni.

A Facebook szerint 2014 negyedik negyedévben 40-47 százalékkal nőhet a bevétel, de a befektetők azt látják, hogy ez elmarad a 2013-as negyedik negyedéves 63 százalékos növekedéstől.

 

Kulcsszavak: +céginfo Facebook

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Inflációkövető díjkorrekció a Telekomnál

2025. április 1-től 3,7% inflációkövető díjkorrekciót alkalmaz a Magyar Telekom, a Központi Statisztikai Hivatal által 2024. évre vonatkozóan megállapított és közzétett éves fogyasztói árváltozásnak megfelelően.

2025. január 16. 16:35

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

9 év után új elnök az IAB Hungary élén

2025. január 16. 18:01

A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot

2025. január 14. 18:15

A Continental új technológiája látványos módon jelenít meg tartalmakat a járművek oldalablakain

2025. január 9. 12:54

Megérkezett a One Magyarország: minden, amit az ügyfeleknek tudni érdemes

2025. január 2. 11:51