A Google is fizetni fog Spanyolországban

MTI Sajtóadatbank, 2014. november 1. 14:29

Jövő januártól jogdíjat kell fizetnie az internetes keresőprogramokat működtető szolgáltatóknak azon kiadóknak és szerzőknek, amelyeknek, akiknek a szövegeiből tartalmakat vesznek át.

A spanyol parlament elfogadta a szellemi tulajdon védelméről szóló törvény módosítását, amelynek értelmében 600 ezer euróig terjedő pénzbírsággal sújtják azokat a szolgáltatókat, amelyek illegális letöltéseket tesznek lehetővé, egyben szigorítják a szellemi tulajdon védelmének ellenőrzését.

A törvénymódosítást, amelyet főként a kiadóvállalatok szorgalmaztak, csak Mariano Rajoy miniszterelnök konzervatív Néppártja szavazatainak köszönhetően sikerült a parlamentben keresztülvinni. A baloldali pártok szóvivői és a kulturális élet képviselői bírálták a Spanyolországban "Google-adónak" nevezett új szabályozást, amely szerintük korlátozza a sajtószabadságot, és csupán a nagy távközlési vállalatoknak kedvez.

A Google csalódottságának adott hangot a törvénymódosítás elfogadása miatt. A cég szóvivője szerint az olyan szolgáltatások, mint amilyen a Google News, hozzájárulnak ahhoz, hogy a kiadók az interneten keresztül is bővítsék olvasótáborukat. A Google tanulmányozza, hogy milyen válaszlépéseket tehet az új szabályozással összefüggésben.

Még a parlamenti szavazás előtt élesen bírálta a kormány szándékát Jeff Javis amerikai újságíró, író, újmédia-szakértő. "Ha Spanyolország adót vet ki az internetre, ki akar majd itt befektetni?" - tette fel a kérdést szerdán egy madridi rendezvényen.

Az új spanyol szabályozás "szükségtelen" és "veszélyes", és "nagyon súlyos következményekkel fog járni az internet szabadságára és nyitottságára" - jósolta Javis. Spanyolország "internetidegen területté" fog válni. "A módosított törvény fokozatosan megöli a médiacégeket, mert senki sem lesz hajlandó jogdíjat fizetni átvett tartalmakért" - figyelmeztetett.

Kulcsszavak: szerzői jog jog adó Google

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01