A Google is fizetni fog Spanyolországban
Jövő januártól jogdíjat kell fizetnie az internetes keresőprogramokat működtető szolgáltatóknak azon kiadóknak és szerzőknek, amelyeknek, akiknek a szövegeiből tartalmakat vesznek át.
A törvénymódosítást, amelyet főként a kiadóvállalatok szorgalmaztak, csak Mariano Rajoy miniszterelnök konzervatív Néppártja szavazatainak köszönhetően sikerült a parlamentben keresztülvinni. A baloldali pártok szóvivői és a kulturális élet képviselői bírálták a Spanyolországban "Google-adónak" nevezett új szabályozást, amely szerintük korlátozza a sajtószabadságot, és csupán a nagy távközlési vállalatoknak kedvez.
A Google csalódottságának adott hangot a törvénymódosítás elfogadása miatt. A cég szóvivője szerint az olyan szolgáltatások, mint amilyen a Google News, hozzájárulnak ahhoz, hogy a kiadók az interneten keresztül is bővítsék olvasótáborukat. A Google tanulmányozza, hogy milyen válaszlépéseket tehet az új szabályozással összefüggésben.
Még a parlamenti szavazás előtt élesen bírálta a kormány szándékát Jeff Javis amerikai újságíró, író, újmédia-szakértő. "Ha Spanyolország adót vet ki az internetre, ki akar majd itt befektetni?" - tette fel a kérdést szerdán egy madridi rendezvényen.
Az új spanyol szabályozás "szükségtelen" és "veszélyes", és "nagyon súlyos következményekkel fog járni az internet szabadságára és nyitottságára" - jósolta Javis. Spanyolország "internetidegen területté" fog válni. "A módosított törvény fokozatosan megöli a médiacégeket, mert senki sem lesz hajlandó jogdíjat fizetni átvett tartalmakért" - figyelmeztetett.
Kapcsolódó cikkek
- A Telenor áthárítja ügyfeleire az új távközlési adót
- Mobilszolgáltatók: a kormány megduplázza adóterhüket
- Már pénteken elfogadhatja a távközlési adóról szóló javaslatot az Országgyűlés
- A távközlési adó miatt az informatikai rendszert és tarifacsomagokat is át kell alakítani
- Pert indíthat az EU a Google ellen
- Dőlhet a pénz jövőre a telekommunikációs szolgáltatóktól
- Reklámadó: a közösségi oldalakat is bevonhatják az adózói körbe
- Vatera adóbevallási kisokos: segítség az online piactér eladóinak
- A Telekom a beruházásokat jobban támogató szabályozásváltozásra számít
- Újabb engedményt tett a Google az Európai Bizottságnak
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.