A Windows XP ismét veszített népszerűségéből
Bár még mindig többen használják a jó öreg Windows XP-t, mint a legfrissebbnek számító Windows 8.1-et, a különbség már korántsem olyan nagy, mint korábban volt. Hamarosan fordulhat a kocka.
A legfrissebb adatok szerint napról napra formálódik a népszerű operációs rendszere háza tája. Bár a Microsoft támogatását nem élvező Windows XP még mindig második a sorban, viszont a Windows 8.1 már szorosan a nyomában liheg. A különbség mindössze másfél százalékos. Az élen még mindig a Windows 7 áll 53,71%-os elterjedtséggel.
Az előző hónaphoz képest 4%-ot esett az XP használata, míg a Windows 8-nak 5,88%-ról 6,55%-ra sikerült felküzdenie részesedését. A dobogó harmadik fokán álló Windows 8.1 pedig még nagyobb mértékben növekedett: 10,92-ről 12,1%-ra.
A szeptemberi adatokhoz képest a Windows 7 részesedése is több mint 3%-kal nőtt, vagyis az XP a dobogó második fokán igencsak kakukktojásnak tűnik az egyre népszerűbb verziók harcában.
Volt idő, amikor az XP állt a csúcson, ám úgy fest, hamarosan a dobogóról is lecsúszhat. Nem csak amiatt, hogy a Microsoft már nem támogatja a rendszert, hanem az új gépek már a legfrissebb verzióval a fedélzetükön érkeznek. Bár nem mindenki rohan a boltokba új gépért, mégis természetes körforgás figyelhető meg, csakúgy, mint az Android esetén, hiszen van úgy, hogy elkerülhetetlen a váltás.
Forrás: Übergizmo.com
Kapcsolódó cikkek
- A Microsoft rögtön a Windows 10-esre ugrott
- Hivatalosan is vége az XP-korszaknak
- Jön az olcsó windowsos kütyük kora
- Egyre népszerűbb a Windows 8.1
- 2015-ben jöhet a Windows 9
- Visszatérhet a Start menü
- A Windowx 8.1 ráver a Mac OS X 10.9-re
- Világszerte elérhető a Windows 8.1
- A Windows 8.1 Enterprise előzetese már elérhető
- Elérhető a Windows 8.1 előnézeti verziója
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.