A tíz legnépszerűbb hely az Instagramon
forrás: Prím Online, 2014. december 15. 09:32
A közösségi oldalaknak és alkalmazásoknak hála már nemcsak a magunkról készített képeket oszthatjuk meg egymással, hanem a helyet is megjelöljük, ahol az adott fotó készült. Az Instagram nevű képmegosztó applikáció a közelmúltban hozta nyilvánosságra azt a tíz legnépszerűbb helyet, ahonnan a legtöbb fotót töltik fel a felhasználók.
A top tíz élén a Kalifornia állambeli Disneyland végzett, a második helyet pedig ugyancsak az Egyesült Államok nyugati partvidékének egyik nevezetessége, a Los Angelesben található Dodger Stadium szerezte meg, míg a képzeletbeli dobogó harmadik fokára a New York-i terek egyik legismertebbike, a Times Square került.
Nem véletlen, hogy a tengerentúli helyszínek ennyire jól teljesítettek, hiszen megannyi hasonló közösségi alkalmazáshoz hasonlóan az Instagram is az Egyesült Államokból indult hódító útjára. Itt található a legnagyobb felhasználói bázis, az pedig az individualista kultúrából adódik, hogy Amerikában a legnépszerűbbek ezek az applikációk - mondta el a Kossuth Rádiónak Csordás Tamás, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének tudományos segédmunkatársa.
Rámutatott, az amerikai felhasználók többnyire személyiségük kiterjesztésére használják ezeket a közösségi alkalmazásokat, a keleti kultúrákban viszont inkább arra helyezik a hangsúlyt az emberek, hogy megosszák élményeiket a családdal. Mint mondta, Magyarország ebben a tekintetben a középúton helyezkedik el. "A hazai fiatalok körében is fontos az individuum kiterjesztése ezeken a digitális felületeken, de fontos nekik, hogy a közösségi érzés is megmaradjon" - magyarázta a szakember.
Csordás Tamás a Közelről című műsorban arról is beszélt, hogy az Instagram a Facebookhoz képest sokkal célzottabb közösségi szolgáltatás, a statisztikák pedig azt mutatják, hogy az ilyen jellegű video- és képmegosztó applikációk egyre népszerűbbek világszerte. Ami az Egyesült Államokban trend, az Magyarországra is megérkezik egy-két éven belül - tette hozzá az intézet munkatársa, megjegyezve: a specializált szolgáltatásoknak külön-külön nem lesz akkora sikerük, mint például a Facebooknak, marketingszempontból mindenesetre értékes közösséget csábíthatnak magukhoz.
Forrás: Kossuth Rádió/Közelről / hirado.hu
Nem véletlen, hogy a tengerentúli helyszínek ennyire jól teljesítettek, hiszen megannyi hasonló közösségi alkalmazáshoz hasonlóan az Instagram is az Egyesült Államokból indult hódító útjára. Itt található a legnagyobb felhasználói bázis, az pedig az individualista kultúrából adódik, hogy Amerikában a legnépszerűbbek ezek az applikációk - mondta el a Kossuth Rádiónak Csordás Tamás, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének tudományos segédmunkatársa.
Rámutatott, az amerikai felhasználók többnyire személyiségük kiterjesztésére használják ezeket a közösségi alkalmazásokat, a keleti kultúrákban viszont inkább arra helyezik a hangsúlyt az emberek, hogy megosszák élményeiket a családdal. Mint mondta, Magyarország ebben a tekintetben a középúton helyezkedik el. "A hazai fiatalok körében is fontos az individuum kiterjesztése ezeken a digitális felületeken, de fontos nekik, hogy a közösségi érzés is megmaradjon" - magyarázta a szakember.
Csordás Tamás a Közelről című műsorban arról is beszélt, hogy az Instagram a Facebookhoz képest sokkal célzottabb közösségi szolgáltatás, a statisztikák pedig azt mutatják, hogy az ilyen jellegű video- és képmegosztó applikációk egyre népszerűbbek világszerte. Ami az Egyesült Államokban trend, az Magyarországra is megérkezik egy-két éven belül - tette hozzá az intézet munkatársa, megjegyezve: a specializált szolgáltatásoknak külön-külön nem lesz akkora sikerük, mint például a Facebooknak, marketingszempontból mindenesetre értékes közösséget csábíthatnak magukhoz.
Forrás: Kossuth Rádió/Közelről / hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- Kimaradások voltak az Instagram szolgáltatásában
- A közösségi média hálójában
- Megelőzte az Instagram a Twittert
- A közösségi oldalakon a nők az aktívabbak
- Mobilizálódik a közösségi élet
- Egy magyar alkalmazás segíti a Facebook oldalak kezelőit
- A közösségi média szétveri az étkezési kultúrát
- Az interneten teszik közzé a tiszteletlen utasok képeit
- Menő az anti-Facebook
- Blokkolták az Instagramot Hong Kongban