Továbbfejlesztett LG webOS 2.0 Smart TV platform a CES-en
A január 6. és 9. között Las Vegasban rendezett nemzetközi CES kiállításon az LG Electronics (LG) figyelemre méltó tévékínálat bemutatására készül. Az újdonságok a vállalat legújabb, webOS 2.0 Smart+ TV operációs rendszerével érkeznek. Az LG webOS 2.0 tovább javítja a Smart+ TV-k jelenlegi generációja által nyújtott legfontosabb funkciókat, így felhasználói élményével kiemelkedik a konkurens rendszerek közül. Az LG emellett különböző tartalomszolgáltatók közreműködésével a lenyűgöző 4K felbontású tartalmak széles választékát kínálja majd az LG TV-k tulajdonosai számára.
Ahogy a szlogen is jelzi („okostévé még egyszerűbben”), a webOS TV eredeti fejlesztési célja, hogy választ adjon a bonyolult Smart TV-k kezelésével kapcsolatos kellemetlenségekre, hogy „a TV újra egyszerűvé váljon”. A webOS három alapelve — egyszerű kapcsolódás, letisztult kezelőfelület, átlátható tartalmak — mentén minden eddiginél könnyebbé tette az egyik legmodernebb TV-rendszer kezelését. A vásárlóközönség értékelte az LG törekvéseit: a webOS TV-k forgalma már a megjelenés utáni első két hónapban elérte az 1 milliós darabszámot, nyolc hónap alatt pedig több mint 5 millió webOS-alapú készülék talált gazdára.
Az LG webOS 2.0 tovább fokozza az egyszerűséget és a kényelmet, emellett még szélesebb körű tartalmi kínálatot, számtalan javítást és hatékony funkciókat biztosít. A rendszerindítási idő akár 60 százalékkal is rövidebb lehet, a tartalmak elérése pedig jelentősen gördülékenyebbé és gyorsabbá vált. A felhasználó például a Smart TV kezdőképernyőjéről a YouTube-ra váltva akár 70 százalékos gyorsulást tapasztalhat az előző rendszerhez képest.
A webOS 2.0 további újítása a My Channel („Saját csatorna”) funkció, amellyel a felhasználó saját kedvenc élő csatornáit a tévéről vagy a set-top boxról könnyedén a Menü-sávra helyezheti, ahol kényelmesebben váltogathat közöttük. A néző a gyorsbeállításokkal (Quick Settings) az éppen futó műsor megszakítása nélkül módosíthatja a készülék beállításait, a Bemenet választó (Input Picker) pedig azonnal felismeri a csatlakoztatott eszközöket, amelyek így rögtön használhatók.
A nagyobb tartalomszolgáltatókkal kötött partneri megállapodásnak köszönhetően a webOS TV-tulajdonosok az Ultra HD tartalmak széles kínálatából válogathatnak majd az Amazon és a Netflix szolgáltatásaiban azokban az országokban, amelyekben ezek elérhetőek. A webOS-alapú LG Smart TV-k tulajdonosai 2015-ben a Netflix hálózatán 4K felbontású tartalmakhoz is hozzáférhetnek majd, köztük olyan népszerű műsorokhoz, mint a Kártyavár vagy a Marco Polo. Az Amazon Ultra HD tartalmi kínálatában olyan filmek szerepelnek, mint A Föld után, az Elysium – Zárt világ, A csodálatos Pókember 2. vagy A da Vinci-kód.
„A webOS 2.0 legújabb funkcióival a felhasználói élmény még egyszerűbbé és intuitívabbá vált — mondta In-kyu Lee, az LG Electronics Home Entertainment Company vezető alelnöke és TV-monitor üzletágának vezetője. — A webOS platform kiválóan példázza elkötelezettségünket az iránt, hogy a Smart TV-k világában egy valóban innovatív megoldással ragadjuk magunkhoz a vezető szerepet az újgenerációs TV-k piacán.”
A CES látogatói az LG standjánál (Las Vegas Convention Center, Központi csarnok, #8204) az új webOS 2.0-ás TV-k teljes kínálatát megtekinthetik.
Kapcsolódó cikkek
- LG 4K ULTRA HD TV termékcsalád Quantum Dot technológiával
- Ötszörösére nőttek a 4K TV eladások
- Hazánkban is kapható az LG továbbfejlesztett ívelt OLED TV-je
- Miért is jó az ívelt tévé?
- AZ LG számos innovációval várja a látogatókat az IFA-n
- Új LG OLED TV Swarovski kristályokkal
- Az LG megkezdi az első 4K OLED TV-k forgalmazását
- LG webOS Smart TV-k Magyarországon is: multitasking és navigálás egyszerűen
- LG: látásunkhoz és arcunkhoz idomuló elektronikai termékek
- Enteriőrtervező pályázatot indít az LG