Robot fogadja az ügyfeleket egy japán bankban
Humanoid robotot állít tavasztól egyes fiókjai vevőszolgálatára egy tokiói bank.
A Tokyo Mitsubishi UFJ szóvivője elmondta, hogy a NAO nevű prototípus egyelőre próbaképpen áll munkába a bank egyes fiókjaiban Tokióban.
Az 58 centiméter magas és 5,4 kilogramm súlyú robotot kamerákkal és mikrofonnal szerelték fel, a bankba belépéskor fogja fogadni az ügyfeleket. Amint az ügyfél közli jövetele célját, feladata, hogy a megfelelő ablakhoz irányítsa őt.
A humanoid robot 19 nyelven képes kommunikálni, a gesztikulálásban 25 mozgó ízület segíti. A bank reményei szerint segíthet majd abban, hogy a 2020-as tokiói olimpiai játékok ideje alatt megnövekvő számú külföldi ügyfelek igényeit kielégítse.
A próbaidőszakban a robot együtt dolgozik a bank munkatársaival, ez idő alatt azt vizsgálják, hogyan reagálnak az emberek érdeklődésére. Ezután dönt arról a bank, hogy hivatalosan alkalmazza-e.
A NAO-t az Aldebaran Robotics nevű francia cég, a Softbank Corp. japán távközlési konszern leányvállalata építette.
Fotó: Getty Images
Kapcsolódó cikkek
- Megsokszorozza az esélyeket az internetes társkeresés
- Ezentúl kötelező lesz valós névvel regisztrálni
- Nemzetközi robotprogramozási verseny lesz Debrecenben
- Nő az ipari robotok iránti igény
- Internethasználati támogatást ad Nyírbátorban az önkormányzat
- Büntetik a PC előtt túl sokat ülő gyerekek szüleit
- Arcfelismerő robotokkal működő szálloda nyílik
- Az unalmas feladatokat is ellátja az új gyártórobot
- Mind nehezebb a kínai tűzfal megkerülése, miközben mind több a kínai netező
- Vezeték nélkülivé vált az Atlas robot
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.