Milliárdokat lehet nyerni infokommunikációs pályázaton
A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) keretében csütörtöktől elérhető két, a kis- és középvállalkozások (kkv) infokommunikációs, illetve a hátrányos helyzetű felnőttek digitális készségeinek fejlesztését segítő pályázati kiírás.
Az Infokommunikációs motivációs, szemléletformáló és kompetencia fejlesztő program kkv-knak című kiemelt projekt felhívás, valamint a hátrányos helyzetű felnőttek digitális készségeinek fejlesztését célzó kiemelt projekt felhívás kerete összesen 11 milliárd forint - hívta fel a figyelmet az államtitkár. A kkv-kat segítő konstrukció az elektronikus gazdasághoz történő csatlakozás növelését tűzi ki célul, a felhívás keretösszege 2 milliárd forint a következő két évben.
A konstrukció révén a hazai kkv-k motivációs és képzettségi akadályai csökkennek, így képesek lesznek lépést tartani a kor technikai elvárásaival, tovább nő a versenyképességük, piacon maradási esélyük, valamint erősödik munkahelyteremtő- és megtartó képességük - hangsúlyozta az államtitkár, hozzátéve, hogy a most megjelent kiemelt projekt segítségével a kormány két év alatt közvetetten 3000 kedvezményezettet kíván elérni.
A hátrányos helyzetű felnőttek digitális készségeinek fejlesztését célzó kiemelt projekt felhívásról Rákossy Balázs elmondta: olyan infokommunikációs fejlesztési programról van szó a Digitális Magyarország keretében, amilyen léptékű fejlesztésekre Magyarországon még nem volt példa. A mintegy 9 milliárd forint keretösszegű pályázat eredményeképpen százezer állampolgár csatlakozhat a digitálisan írástudók táborához.
Kiemelte azt is, hogy az újonnan létrejövő munkahelyek jelentős többségében már kötelezően elvárt az infokommunikációs eszközök készségszintű használata, a munkavállalók elhelyezkedési esélyeit tehát alapvetően befolyásolja, hogy vannak-e megfelelő infokommunikációs ismereteik.
A meghirdetett konstrukció alapvető célja az egyik legfontosabb munkaerő-piaci követelmény, a digitális alapkészségek fejlesztése. A felnőttképzési program egyebek mellett segíti a résztvevők digitális szemléletformálását és írástudásának növelését, ösztönzi a közösségi internetszolgáltató helyek használatát, valamint az e-közigazgatás és az e-közszolgáltatások igénybevételét.
Rákossy Balázs felidézte, a Digitális Magyarország olyan komplex kormányzati program, amely a teljes hazai digitális környezet fejlesztését tűzte ki célul.
A program megvalósítása révén 2018-ra minden háztartásban elérhetővé válik a legalább másodpercenként 30 megabit (Mbit/s) sávszélességű internet-hozzáférés, növekszik az állam által nyújtott elektronikus közszolgáltatások száma, a digitális írástudás elterjedésével nő az állampolgárok egyéni életminősége, míg a digitális gazdaság kiszélesítésével jelentősen nő az ország versenyképessége is - hangsúlyozta az államtitkár.
Kapcsolódó cikkek
- Telekom pályázat Civil és CivilNET díjcsomagra
- Hogyan szerezzen egy startup befektetőt?
- A Budapest Bank díjazta a legjobb vállalkozói honlapokat
- Magyarország uniós mobil útinformra pályázik
- Egymillió ember életét könnyítheti meg a Singularity University pályázatával
- Rekordszámú induló a a Sony World Photography Awardson
- Pályázat háromdimenziós nyomtatási technológiával készülő műalkotásokra
- A legjobb női startupok gyűlnek össze a magyar fővárosban
- Újra innovációs forráshoz jutnak az informatikai vállalkozások
- Képzőművészeti pályázatot hirdetett a Sziget fesztivál
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ 2024 pályázat!
Az idén 23. alkalommal megrendezett ’Az Év Honlapja’ pályázat nevezési szakasza lezárult: december 15-ig rekordszámú, 329 pályamű érkezett. A szakmai zsűri hamarosan megkezdi a beérkezett pályázatok értékelését, hogy 30 kategóriában kiválassza 2024 legkiemelkedőbb digitális alkotásait. A közönségdíjért folytatott küzdelem azonban még javában zajlik – a pályázók 2025. január 15-ig mozgósíthatják közösségüket, hogy megszerezzék a publikum elismerését.
Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik
A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által idén újra életre hívott Sportmarketing Gyémántdíj célja, hogy elismerje és széles körben megmutassa az egyesületek, a sportolók és a velük együttműködő márkák értékteremtő sportmarketing-megoldásait, és ezáltal hozzájáruljon a hazai sportmarketing színvonalának fejlesztéséhez. A díj elismeréseinek átadására 2025. március 5-én az ETELE Cinemában megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor, ahol a digitális marketing aktualitásain túl helyet kapnak majd a sportmarketinggel kapcsolatos előadások is.
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.
Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!
Az ABB ismét várja az egyetemi és főiskolai képzésben részt vevő női hallgatókat mentorprogramjára
A Női Mentorprogram célja, hogy erősítse a nők részvételét és növelje a munkavállalási kedvüket műszaki területeken, és lehetőséget adjon, hogy a női hallgatók már tanulmányaik során megismerkedhessenek egy nemzetközi cég termékeivel, szolgáltatásaival, működésével.