Nem viszik a kompakt kamerákat - esik a Canon
Csökkent a Canon japán elektronikai konszern nyeresége az első negyedévben a kompakt kamerák iránt megcsappant vásárlói érdeklődés miatt.
A január-márciusi periódusban a Canon 857,4 milliárd jen, az egy évvel korábbinál 1,3 százalékkal alacsonyabb értékesítési árbevétel után 33,93 milliárd jen (285 millió dollár) nettó nyereséget ért el, 28,7 százalékkal alacsonyabbat a 2014 első negyedévi 47,6 milliárd jennél.
A Thomson Reuters öt elemző körében végzett felmérése szerint a szakértők átlagosan 53,64 milliárd jen nyereséggel számoltak.
A Canon eredményét a többi kameragyártóhoz hasonlóan a kompakt kamerák iránt csökkenő vásárlói érdeklődés terhelte meg. A kompakt kamera kategóriát világszerte kezdik kiszorítani a piacról az okostelefonok. A japán Camera & Imaging Products Association szakmai képviseleti szervezet adatai szerint az idén már 20 százalékkal zsugorodott a digitális fényképezőgépek világpiaca.
A Canon negyedéves eredményének csökkenése miatt a január-decemberi pénzügyi évre vonatkozó bevételi előrejelzését 3,9 ezer milliárd jenről 3,86 ezer milliárd jenre, nettó nyereségre vonatkozó előrejelzését pedig 260 milliárd jenről 255 milliárd jenre csökkentette.
Kompakt kamera eladási tervezetét a Canon 7,0 millióra csökkentette a tervezett 7,8 millióról, ami már egyébként is 22,5 százalékkal volt alatta a 2014-es eladásoknak. A Canon az euró 12 havi átlagárfolyamára vonatkozó előrejelzését 130 jenre módosította 135 jenről, a dollárét pedig megtartotta 120 jenen. A Canon bevételének 80 százaléka külföldi értékesítésből származik.
Kapcsolódó cikkek
- A Canon megvásárolja a Lifecake-et
- Csökkent az Ericsson nyeresége
- Billeg a Microsoft kontra Google
- Újra internetes ikon akar lenni a Yahoo
- Hasít az SAP
- Folytatódik az IBM mélyrepülése
- Felszámolás indult a BTel ellen
- Magyar cég Európa Top 100 technológiai vállalata között
- A holland-magyar DBH Group Csehországban és Szlovákiában terjeszkedik
- Stagnál az Intel, de a profitja nő
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.