A Google automatikusan leállítja majd a „nem központi” flash tartalmakat
A keresőóriás, Google egy új funkciót jelentette be. A vállalat úgy döntött, a laptopok akkumulátorának kímélésére hivatkozva, hogy automatikusan blokkolja a Chrome-ban megjelenő, ámde nem szervesen az oldal részéhez tartozó flash tartalmakat.
A Google egyik fontos céljának tekinti, hogy a böngészési élményt a felhasználók számára még gördülékenyebbé tegye. A vállalat ennek apropóján arra az elhatározásra jutott, hogy a a saját böngészőjében megjelenő flash tartalmakat automatikusan leállítja.
Elmondásuk szerint egyes flash-ek leállításával más fontos tartalmak, mint például az oldalak részét képező videók, a jövőben akadozás nélkül elindulnak majd. Vagyis a Google a hirdetéseket szórja majd ki, ezzel komoly fejtörést okozva a hirdetőknek, akik még mindig jórészt flash-t használnak. A Chrome Blogon a Google úgí fogalamz, hoy intelligensen szüneteltetik majd a falsh tartalmakat, amely tehát nem azt jelenti, hogy nagy fehér foltokat látunk majd, hanem miután letöltötte őket, le is állítja.
Természetesen a felhasználóknak lehetősége nyílik arra, hogy ezt a beállítást módosítsák, és megadhatják a böngésző beállításaiban a flash tartalmak engedélyezését. Ha pedig mégis úgy döntünk, hagyjuk, hogy a Google alapbeállításai legyenek érvényben, akkor sem tűnnek el végleg a flash-ek. Mivel a Chrome letölti magát a flash-et, csak leállítja, az adott tartalomra rákattintva elindul az animáció.
A Google az új funkció bevezetésénél arra hivatkozott, hogy ennek révén a laptopok aksija tovább bírja majd a gyűrődést, így a felhasználók tovább böngészhetnek, mielőtt lemerülne masinájuk.
Valójában azonban, mint ahogy azt már fentebb is jeleztem, nem csak előnyös oldala van ennek a megoldásnak. A flash display hirdetések készítői biztosan nem tapsolnak majd az akkumulátorbarát funkciónak. Tény, hogy a Chrome igencsak meríti a laptopok aksiját, azonban ez a hiba nem újkeletű dolog. Még a probléma felfedezése előtt tisztában volt a keresőóriás a helyzettel, vagyis azzal, hogy a böngésző végig járatja a procit, ezzel szuper sebességgel merítve az aksit.
A baj okai abban gyökereznek, hogy ha az illető egy olyan oldalt tölt be, ahol flash tartalmak vannak, ott a szokásos 15,6 másodperc helyett 1 másodpercenként „kelti fel” a processzort, mindezt pedig az átlagosan 64 helyett 1000-szer. Amikor a tartalom véget ért, minden visszaáll az eredeti kerékvágásba, a Chrome-nál azonban nem. Sőt mi több, ott végig a 64 helyett 1000-szer teszi ezt meg a rendszer, egészen addig, míg a Chrome meg van nyitva. Ez a probléma a Windows 7 vagy régebbi operációs rendszereket érinti.
Az „aksikímélő” megoldás egyelőre a Chrome beta verziójában érhető el, azonban a Google ígérete szerint a funkció hamarosan élesben is debütál majd.
Forrás: Übergizmo.com; ArsTechnica.com; ChromeBlog
Kapcsolódó cikkek
- Az óceánok mélyére kalandozhatunk a Google Street View-val
- Eltűnt a Google+ link a felhasználók profiljából
- Biztonsági és adatvédelmi központot hozott lére a Google szolgáltatásaihoz
- 12,4%-os népszerűségi szinten áll a Lollipop
- Bár egyre drágább, a kis cégek nem nélkülözhetik a Facebookot
- 5 ezer digitális marketing szakértő két napja San Franciscóban
- Time-lapse videókat készített a Google a nyilvános fényképekből
- Idén nyáron már az utakon bizonyíthatnak a Google autói
- A Google rövid ideig szünetelteti Map Maker alkalmazását
- Lassuló növekedés a digitális hirdetési piacon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.