Premiere Szépségipari Konferencia: a megújuló ipar szolgálatában [1. rész]

Laszlo Horvath, 2015. június 15. 20:41

A megújuló ipart nemcsak a hagyományos értelemben vett technológia jelenti. A hajszobrászok is művészek, akik ugyanúgy korunk technológiai vívmányait használják a kitörésre, fejlődésre. Horváth László helyszíni beszámolója az orlandói Premire konferenciáról.

A „Világ legboldogabb környékének” titulált Orlando belvárosában a gyanútlan arra sétálgató turista arra lett szépen fokozatosan figyelmes, hogy tucat számra korzóznak a belvárosban – na már, ha ilyennek lehet nevezni a megaszállodák által körbefogott szórakoztatóipari szigetet a nagyon is decentralizált és óriási szórakoztató parkokra bontott (DisneyWorld, Universal, SeaWorld) Orlando városközpontjában – szívében, pálmafák, buja növényzet és modern szobrok tucatjai által díszített park közepén elhelyezkedő konferencia központ környékén fej forgattató módon kinéző hölgyek és urak vannak.


Mitől is forog a fej? A lilától a méregzöldig pompázó színű hajkoronák után, tetoválások tucatjaival díszített, nem sok ruhával takart borok között, amiket elképesztő dizájnos és a test különböző részeire csatolt (és nemcsak a fülön logó…) ékszerekkel is díszítve. Ilyenhez pedig tényleg ritkán jut, hozza az ember az általában udvariasan semmire sem reagáló átlag amerikai között élve, akiknek az alapeleme a személyes szabadság, az élni és élni hagyni elve, ami különösen igaz a hölgyek tiszteletére, akiket nagyon nem illik észrevenni, akkor sem, ha inkább ruhátlanul, mint ruhában sétálgatnak az ember szeme előtt.

 

A FunkyMonkey nevű étteremben jutott eszembe, hogy megkérdezzem, mi is ez a parádé, ahol is a szomszéd asztalnál salátázgató és kék színű italkeveréket szopogató hölgyek elmondtak, hogy ők erre a világshow-ra érkeztek, amit nagyon érdemes nem profiknak is meglátogatni, akik egészségesen szeretnek élni.

 

Nem így az elmúlt néhány napban: merthogy éppen ez volt a terv, azért viseltek lila-zöld-kék-aranyszínű hajkoronákat, nagyon kevés ruhát (általában), és roppant sok tetoválást, ékszert, sminket és mindenféle ékszert a testük minden részébe kitűzve a szépségcsináló szakma királynői és királynői (bizony, szép számmal akadtak sztár hajmesterek, akik ugyanígy művészeti alkotásként építették fel a testük minden részét, beleértve az izomzatot és a ruházatot is.) A szépségipar megakiállításán az első megfigyelés annyi, hogy a szépség elkészítése óriási ipar, ami a legapróbb részletek legaprólékosabb kidolgozásával kezdődik (pl. körmök, haj), és a külső-belső emberi világ egészének megszépítése, egészségesebbé tétele, vonzóbba építését szobrászként vizionáló és felépítő profik együttműködésének a műhelye.

 

Ez azt is jelenti, hogy a technológia ipar segítsége nélkül nem lehetne ilyen gyorsan ilyen szép eredményeket hozni – holisztikusan, az ember egészét tekintve. Mindezt vidáman, a szórakoztatóipar nagyágyúinak a bevetésével, testépítőktől zenészekig, természetgyógyász guruktól jógázó fitnesz-szakértőkig.

 

Disruptive technology: a cyborg-lét felé haladunk

 

Ezelőtt a találkozó előtt abban a tévhitben leledzettem, hogy vannak állóvizek, lassan mozgó iparok, akik álmosan még az előző században élnek. A tájékozatlanságomat nagyon hamar izgalom váltotta fel, ahogy láttam a hihetetlen óriásbazárként funkcionáló kiállítás több tízezer vendéget, akik mint az óvodások a fagyiboltban rohantak körbe a több ezer kiállító cég standját, költöttek a dollárjaik ezreit új gépekre, felszerelésre, divatra.

 

Ahogy elnézegettem a funkcionálisan és cégméret szerint is felosztott óriáscsarnok számomra, mint tudatlan szépségipari amatőr számára teljesen újdonságnak számító standokat (az újszülöttnek minden vicc új), hirtelen leesett a tantusz arról, hogy mit is látok magam előtt: egy izgalmas „átvezető”, átmeneti korszakot, ahol már nanotechnológiai- és precíziós gépekkel segítik felszínesen – és mélyebben is! – a homo sapiens boldogságát (nemcsak a hölgyeket, hiszen mindkét nem hiúságára vagy szépérzékére és vonzónak tűnni akarására épül ez az új hulláma a szépségiparnak.)

 

Más szóval nem illik elfeledkezni a testet (hajjal együtt értendő) holisztikusan évezredek óta szépítgető iparok szerepéről abban, hogy egészségesebben, szebben, a magunk testére és egészségére odafigyelő, a betegségeket megelőző kibernetikus élőlények legyünk.)

 

Belső-külső karbantartás innovációja

 

A szépségipar befogadja nemcsak a klasszikus hajas-körmös-sminkes-szépségszalonos világot, de annak a logikus folytatását is: hiszen csak akkor élvezed a felszíni szépségedet, ha azt belső fizikai- és mentális egészség is fogadja. Majdhogynem a CES hordható okoseszközök egészség szekciójával vetekedett ez a mega zsibvásár, azzal a különbséggel, hogy itt aztán minden eladó volt, minden működött és az isztanbuli szőnyegárusok tehetségét meghazudtolva adták el a termékeiket olyan mennyiségben, hogy a látogató szépségbutikosok a terepjáróikat úgy tömték meg, hogy néha még a tetőre is rá kellett pakolni a dobozokat.

 

Spa szekció: az agy kémiai újraprogramozása és a test megújítása

 

Nagy divat mostanában a pszichoanalízis “light” formája San Francisco környékén – ez az agymosás – coaching iskola azt próbálja meg, hogy az agyban a drámai veszteségek által felépített blokkokat és problémákat „táltosozza” ki, újraélesztve az üzletember (na meg az egyszerű fizetésből élő halandó) energiáját. Ehhez jóga és meditáció is tartozik természetesen, ami az agyhullámok módosulásával jár, már a szakirodalom szerint legalábbis.

 


Ebbe a rendszerbe, annak szerves folytatásaként illeszkedik a holisztikus szépségápolás, amely nemcsak arról szól, hogy a computer elé kényszerített IT munkás “jól nézzen ki” és legyen neki a programozáson kívül is élete, hanem ennél sokkal többről. Az élet élvezetéről az alapján, hogy a testet karbantartjuk kívül-belül (és ezen nem a metroszexuális férfi „mani-pedi” szépségvágyát értem, hanem a test igényeinek a táplálását modern (és újra felfedezett ősrégi) szépségápolási módszerekkel.

 

Kezdjük először a precíziós technológiákat felvonultató Spa területtel. Nem az evolúciós változások voltak a legizgalmasabbak, bár komolyan elgondolkoztam a gépi masszázst tökélyre emelő masszázs szék legújabb változatára való cseréjén. Nemcsak a kezet-lábat-törzset masszírozza meg a szerkezet, mint az enyém, amit én és a vendégeim vagy öt éve használunk rendszeresen, a CES-en való első megjelenése óta, hanem most már a lábat is lehet áztatni megfelelően, változó hőmérséklet szerint a legújabb generációs géppel, a kezet pedig bedugni egy melegítős oldalzsebbe, hogy mindenfelől tudja a gép az izmokat-csontokat ropogtatni.

 

Nem is az okostelefonok és iPadek 100%-os dominanciája az érdekes (eltűntek a laptopok, iPhone-ba dugott kártyaolvasóval fizet a behemót pénztárgépeknél sokkal gyorsabban a vevő.) Mert ne feledkezzünk meg arról, hogy kapitalizmusban zajlik ez a szépséggyártó világtalálkozó, az áruk eladásából nekem úgy tűnt, hogy bőven profitabilis lett a kiruccanás minden kiállítónak, és a vásárlók is boldogoknak tűntek nagyon, hogy a legújabb képekkel és kenőcsökkel és frissen tanult módszerekkel térhetnek haza, hogy még több kliensüket tegyék boldogabbá.

 

Igazából az aromatechnológia újdonságai lepték meg leginkább: az alkohol- és olajbázisú organikus készítmények, amiket a jó hangulatnak (vagy éppen rosszkedvnek) megfelelően ajánlottak a programozók és egyéb computeres munkásoknak (ami ugyebár mindannyiunkat belefoglal az IT szakmában.)

 

Mostantól gondolkodni sem kell, pillanatok alatt eldönteni képes a felhasználó, hogy éppen melyik olajból és keverékből tegyen két csöppet az energiapontjaira, és újult erővel, felfrissülve láthasson neki a munkájának. A Jaco Spa (jacospa.com) által promptalt BalancedGuru.com márkája volt a legjobb szerintem, egyszerűen bemutatva a mixelt olaj-esszenciákat két másodperc alatt megfelelő módon felhasználhatóvá tevő doboz pofonegyszerű. A periodikus táblázat egy nagyon egyszerű változatára emlékeztető, hét alapérzést (bátorság, bűntudatmentesség, erőtől duzzadás/önbizalom (empowerment), szeretet/szerelem, igazságtudat, megérzés és megértés) megerősítő, high-tech kísérletek alapján kifejlesztett keverékek felhasználását egyszerűvé tevő low-tech megoldás alapján.

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.

2024. szeptember 24. 15:10

Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban

Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is. 

2024. szeptember 17. 11:37

Techóriások özönlöttek a Városligetbe

Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.

2024. szeptember 13. 17:00

Belföldön az elmúlt 2 évben megduplázódott a nyári adatforgalom

A Yettel összesített adatok alapján folyamatosan vizsgálja a hálózatán zajló forgalom típusát és intenzitását mind a belföldön, mind a külföldön mobilt használó ügyfelek esetében. Most a szabadságokkal teli nyári időszakot elemezte a vállalat, érdekes megállapításokat nyerve az adatokból.

2024. szeptember 9. 13:10

Megújult fizetési felülettel erősíti tovább pozícióját az online fizetési piacon a Barion

Magyarország egyik vezető fintech vállalata, a Barion, jelentős frissítéseket vezetett be fizetési rendszerében, amelyek még jobb vásárlói és felhasználói élményt biztosítanak. A jelenleg 17 000 e-kereskedelmi partnert és 500 000 felhasználót kiszolgáló, adatvezérelt online fizetési megoldásokat nyújtó magyar cég modern és letisztult designnal, új biztonsági funkciókkal és egyszerűsített navigációval teszi még könnyebbé a fizetési folyamatot a vásárlók számára.

2024. augusztus 25. 15:34

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

2024. szeptember 29. 15:24