Premiere Szépségipari Konferencia: a megújuló ipar szolgálatában [2. rész]
A megújuló ipart nemcsak a hagyományos értelemben vett technológia jelenti. A hajszobrászok is művészek, akik ugyanúgy korunk technológiai vívmányait használják a kitörésre, fejlődésre. Horváth László helyszíni beszámolójának második felvonása az orlandói Premire konferenciáról.
Tíz évet fiatalodni – három perc alatt
Ha pedig valaki a ráncait szeretné azonnal elveszíteni, de például a kés alá nincsen kedve menni, annak is örömhírrel szolgál a szépségbazár: a foreveryoung.center cég pillanatok alatt eltünteti a bőr hibáit, és napokig kifeszíti a bőrét az éppen sima bőrre áhítozó középkorú közönségnek. Kipróbáltam: három perc mozdulatlanság után két napig feszül az ember bőre ettől, és valóban olyan a hatás, mintha egy faceliften ment volna keresztül a paciens.
A marokkói meglepetés
Marokkó nagyon erős delegációt küldött az eseményre. Az Araglista marokkói hölgyek által kínált, a világon egyedülálló argánolaj, amit az argánfa kérgéből sajtolnak és főzéstől kezdve szépészetre is használnak (argalistamaroc.com). Másik kedvencem a Dr Mohammed Lamrini és doktortársainak sokéves labormunkája alapján elkészült Synergic olajgyártás. Az újításuk: ahelyett hogy az óriási töménységű és ezért néha veszélyes (különösen kisgyerekek számára) tömény olajak helyett ő felhígított, azonnal használható formában készítette el élete főművét, a különböző egészségügyi helyzetekre a szervezetben megbújó energiákat mozgósító szereket.(synergic-aroma.com)
Másik kedvencem a katolikusok és ortodox keresztények által rendszeresen élvezett tömjén (legalábbis ami a füstjét-illatát illeti) és a bibliából jól ismert mirha kutatója, az ancientessence.com alapítója. A hölgy az életét dedikálta annak, hogy megértse, miért is volt az aranynál is értékesebb akkoriban a napkeleti bölcsek Jézusnak dedikált ajándéka. Azt fedezte fel az orvostudományi történeti adatbázisok sokéves tanulmányozása után, hogy a tömjén és mirha csodagyógyszerként szerepeltek az ókori patikában. Könyve részletezi az ókori javas emberek és mágusok szerinti tucatnyi gyógyhatást, a belső szervek működésének javításától a szúnyogokat távol tartó (akkoriban a malária miatt – és ma is néha gyógyíthatatlan korok miatt – halálosnak is számító) csípését megelőzve. Mindenféle mesterséges anyag nélkül, csak az olaj egy cseppjének a testre kenésével.
Akinek nagyon megjön a kedve ettől a fényes kiállítástól, ahhoz hogy egy fodrász szalont indítson, nosza, vegyen egy kulcsra kész franchise rendszert: mysalonsuite.com mindent egy helyen megtanít, átad, árul, social média reklámtól a szakemberek kiképzéséig mindent leegyszerűsítve, pénzügyi előrejelzéssel és hitellel egybekötve. Versenytársa a salonzbeautysuites.com, amelyik talán még ötcsillagosabb megoldás a luxus szalonokat szerető befektetőknek, üzletembereknek, márványpadlóval, vízeséssel és hangulatvilágítással a masszázsgépeken pihenő vendégeknek.
Mindezt pedig otthon is lehet: aki nem akarja az idejét a szalonokban üldögéléssel tölteni, az otthon is felállíthat egy miniszalont. Egyetlen dobozban érkezik minden, ami kell a hajfestéktől az arcpakolási, profi termékekkel, az exitonesolutions.com jóvoltából.
Napolaj, ami nem ázik le a vízben sem
Nem próbáltam ki az idő szűkössége miatt, de nagyon meggyőzően hangzott a kizárólag organikus anyagokat felvonultató VeganicProductscom a mindennapokban hasznos, gyakorlatias kenőcs- és spraygyűjteménye. Ha valaki nem akar az elvein változtatni, és állatkísérletek, illetve állati eredetű alapanyagok nélkül is gyönyörű akar lenni, akkor nem szükséges kompromisszumot kötni, erre a niche-közönségre is kialakult nagyon jó színvonalú szépségszer gyűjtemény. Érdekes módon ezt a vegánelvekre épülő szerek nem gyengébbek, sőt néha sokkal erősebbek hatásfokukban, mint a hagyományos szépészeti anyagok. Ennek példája a beasquared.com, minek az organikus méz alapanyagú napvédő kenőcse, amelyik hat órán keresztül a bőrön marad, még a sós víz sem áztatja le olyan gyorsan, mint a megszokott napolajat. Na persze ez a termékcsalád sem a levegőből bújt elő: az alapítok 33 évet töltöttek fejlesztéssel, teszteléssel, próbálgatással.
Az olló meg a fésű a köbön
A mai amerikai high-end hajszalon az leginkább a fogyasztók vagy plasztikai sebészek orvosi szintű laborjára emlékeztet, ahol vegyészi precizitással és egy műtőbe illő géprendszerrel biztosítják be a precíz hatást. A gépek orlandói bajnoka a freestylesystems.com: szerintem meggyőzőek az űrtechnológiákat felsorakoztató lámpáik, hajszárítóik, szellőzőrendszereik. Egy igazi geek számára ennél jobb műhelyet elképzelni sem lehet szerintem – és teljesen lényegtelen, hogy ezeket a szupercsoda gépezeteket éppen a legtökéletesebb hajfestésre és frizura művészetre használják. Na persze az anyagok, amiket használnak (például a 12lanzy.com antioxidánsokkal telepumpált samponjai) ugyancsak egy kórházi kezeléssel felérő vitamincsodák. Már a gondolattól is meggyógyul és kifényesedik a vendég haja (és kedve is), csak az a zavaró, hogy olyan hatalmas a választék, hogy bonyolult pont azt megtalálni, ami a vendég stílusa, hiszen annyi organikus- és ősolajos termék fut, amit az afrikai vagy éppen európai ősökre büszke hajszobrászok “családi receptje”.
Javaslat az egészséges táplálkozás magyar szakértőinek
Amivel jövőre elő lehetne rukkolni (azon kívül, hogy valószínűleg a magyarországi, Szilícium völgyben is egyre népszerűbb Tappointment-nevű szépreményű, a szépségipart célzó foglalási- és naptári rendszereket mobilra lefordító és leegyszerűsítő, computerek nélkül, okostelefonon használható rendszere, aminek a sikerét nagyon remélő támogatója vagyok), az a logikusan következő egészségbarát, organikus magyar krémek, arcpakolások mellett az organikus ételek lesznek. Először a Premiere történetében meg kellene próbálni eladni a magyar mangalicát az egészséges proteinjeivel, a tokajit a gyógyászati erejével, a méhpempőt és más hungarikumokat, amiket a szépségszakma elitje remélhetőleg örömmel fogadna be egy ilyen óriási eseményen – és persze ezen túl is. Nagyon sok most már népszerű, mainstream termék született Amerikában például abból, hogy a cégalakító meglátogatott egy egzotikus, távoli országot, és kipróbált egy terméket, amibe beleszeretett. Ilyen például az olajbogyó es az avokádó összekeverésével szuperolajat előállító refinebauti.com cég, aminek az alapítója görögországi útja alapján ismerte fel, hogy ebből jó üzletet is lehetne csinálni, a Kaliforniában óriási népszerűségnek örvendő “superfood”-ból készült avokádó-olaj keveréke az évezredes gyógyhatásáról híres olajbogyó-olaj összekeverésével.
Mi ebből a tanulság?
Talán annyi, hogy már a Figarók-világa sem az ollóról, hanem a technológiáról szól. Minden eldugott sarkába a világnak beférkőzik a technológia mindenható szelleme, és megújítja, hatékonyabbá teszi a legegyszerűbb, legártatlanabb mozzanatait az életnek. És ettől mindenki jól jár (kivéve azokat, persze akik ragaszkodnak egy leköszönt világ technológia-ellenes dogmáihoz). Na de az ilyenek kihalásra vannak ítélve, még a fodrászok között is.
Alig várom a következő évi felhozatalt, ha át tudok ugrani a keleti partra megtanulni, hogy milyen háromdimenziós virtuális valóságot használnak majd frizura tervezésre, illetve milyen sebészeti precíziós gépek jelennek meg (a fogfehérítő rendszerek mintájára), hogy tökélyre vigyék a mindig esendő emberi kezek által sosem teljesen tökéletes hajvágást.
A cikk első felét itt olvashatjátok.
Kapcsolódó cikkek
- Néhány nap és Hacktivity
- Innováció az ICT ökoszisztémában
- Gyorsítsuk az innovációt az ITU Telecom World 2015 konferencián
- Ismét Szabad Szoftver Konferencia Budapesten
- Nemzetközi médiakonferenciát tart a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat az NMHH támogatásával
- Okos Jövő Fórum 2015 konferencia és szakkiállítás Győrben
- Internet Hungary: a közösségi média az Iszlám Állam titkos fegyvere?
- Az űrkorszak novemberben kezdődik Magyarországon
- Pár nap múlva itt az ITBN CONF-EXPO!
- Tizenkettedik Hacktivity Felix Lindnerrel
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.