Egységes etikai kódexet fogadtak el a legnagyobb hazai társkereső oldalak

forrás: Prím Online, 2015. június 19. 09:17

A legnagyobb magyar online társkereső oldalak együtt alkották meg saját etikai kódexüket, amelyet végül mindegyikük el is fogadott. Az Online Társkereső Szolgáltatások Etikai Kódexe azért jött létre, hogy egy, a hazai szinten általánosan elfogadott alapvető etikai szabálygyűjteményként szolgáljon, és biztosítsa a felhasználók személyiségi jogainak védelmét.

A magyarországi online társkeresés története egészen 1998-ig nyúlik vissza. Ekkor alakult meg az első hazai párkereső oldal, amit aztán gyors egymásutánban követettek újabb és újabb hasonló oldalak. Ma Magyarországon több százezren keresik párjukat a világhálón, azonban nem minden társkereső oldal biztosítja felhasználóinak azokat az alapvető jogokat és feltételeket, amelyek megilletik őket.

 

A hazai online társkereső piac legnagyobbjai a Randivonal.hu kezdeményezése mögé álltak és állították össze saját szakmai etikai kódexüket. Az Online Társkereső Szolgáltatások Etikai Kódexét a Randivonal mellett a Csajok és Pasik, a Cronos, a Párom.hu, a Lovebox.hu, a Melegrandi.hu, a Viszony.hu és az ÚjSzerelem.hu oldalak fogadták el.

 

Weiler Péter, a Randivonal.hu oldalt is üzemeltető Dating Central Europe Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a dokumentumban lefektetett alapelveket az online társkereső oldalakat üzemeltető hazai vállalkozások magukra kötelezően ismerik el. A megfogalmazott elvárások betartása lehetővé teszi az egységesen vallott értékek érvényesülését, elősegíti az átláthatóbb működést és a hazánkban több százezer online társkereső érdekeinek, jogainak betartását.

 

A dokumentum a www.etikustarskeresok.hu oldalon elérhető bárki számára. Készítői a jövőben tervezik ennek felülvizsgálatát, kiegészítését annak érdekében, hogy a társadalmi, piaci folyamatoknak permanensen megfeleljen. A kódexet eddig elfogadó társkereső oldalak üzemeltetői várják azon online társkereső oldalak további csatlakozását, akik meg tudnak és kívánnak felelni az általuk felállított szakmai nívónak.

 

„Tudjuk, hogy magasra tettük a mércét és azzal is tisztában vagyunk, hogy vannak olyan piaci szereplők, akik nem örülnek ennek. A kapu azonban nyitott mindenki számára, aki hajlandó etikus cégként a hazai online társkeresőket méltó módon kiszolgálni" – tette hozzá Weiler.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01