Megnyílt az első európai MakerBot Innovációs Központ
A Milánótól 25 kilométerre, északnyugatra fekvő Cattenao egyetemén (LIUC) június 10-én megnyílt a MakerBot első európai innovációs központja, ahol ezentúl közel 2 ezer diák 20 darab ötödik generációs MakerBot Replicator nyomtatót használhat. A központ fő különlegessége a nyomtatókat összekötő és menedzselő szoftver, amely a piacon egyedülálló. Magyarországon a FreeDee Printing Solutions dolgozik hasonló központok felállításán.
A MakerBot Innovációs Központok olyan, nagyszámú 3D nyomtatóból álló laborok, amelyek arra lettek tervezve, hogy megkönnyítsék az innovációt, növeljék az együttműködést és az őket felállító szervezet versenyképességét. Ilyen központok már Amerika-szerte léteznek például Florida, Maryland és New York állam egyetemein. Az olaszországi nyomtatólabor a megállapodást követően bő egy hónap alatt készült el és a tervek szerint szorosan együtt fog működni az additív technológiák észak-olasz úttörője, a helyi Digitális Gyártólaboratórium SmartUp projektjével. A fejlesztésnek köszönhetően a diákok már a következő tanévtől, akár szimulált startup-környezetben próbálhatják ki 3D-s tervező- és nyomtató képességeiket. Az oktatás mellett természetesen a 3DP termékek és módszerek iránt érdeklődő vállalatoknak szintén komoly segítséget jelenthet az új intézmény.
Az innovációs központok legegyedibb eleme a valamennyi gépet egyetlen rendszerben kezelő, lényegében bármilyen eszközplatformról elérhető központi szoftver, amellyel többek között sorban beállíthatók a nyomtatások, követhetők a gépek statisztikái és a bevételek, kiszűrhetők a hibák és kamerával bárhonnan figyelhető a nyomtatás pillanatnyi állása. Ezek a központosított és skálázható nyomtatólaboratóriumok – gyártóközpontok – felbecsülhetetlen segítséget nyújtanak a K+F+I-ben, a közös ismeretbázis pedig jelentősen növeli az adott cégen és iskolán belüli részlegek együttműködését. A MakerBot Innovációs Központok előnyeiről és technikai megoldásairól további információt a FreeDee oldalán találhatunk.
Az innovációs központok a MakerBot stratégiájának kiemelt részei, a cég vezető beosztású munkatársai minden jelen és jövőbeli intézmény létrehozásában személyesen vesznek részt, és maximálisan támogatják az ilyen jellegű törekvéseket, kezdeményezéseket. Így, amennyiben egy hazai intézmény komolyan fontolgatja egy hasonló labor nyitását, a FreeDee-n kívül a MakerBot regionális vezetőjével is személyes kapcsolatba kerül. Ezzel biztosítják a résztvevők a tökéletes megoldás kialakítását.
Kapcsolódó cikkek
- Innovációs TechShow az Akvárium Klubban
- 3D-nyomtatású alkatrészek az Airbus hajtóművében
- Több ezer látogató kíváncsi a jövő nyomtatási technológiájára az Akváriumban
- Növekszik a magyar 3D nyomtatás piac - újdonságok és nagy nevek a 3D nyomtatás világából
- Szakmai előadások és workshop a háromdimenziós nyomtatásról
- Sugárhajtómű 3D nyomtatással
- Egyre többet költ kutatás-fejlesztésre Kína
- Először nyomtattak sugárhajtóművet
- Pályázat háromdimenziós nyomtatási technológiával készülő műalkotásokra
- Minden hazai vállalkozás indulhat az InnoMax Díjért
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.