Az élet értelmét fogalmazta meg a Google chatbotja
A Google által fejlesztett mesterséges intelligencia sokkal jobban alkalmazkodik a hétköznapi párbeszédek fordulataihoz, mint a korábbi chatbotok. A robot ugyanis nem ember által programozott algoritmusok alapján kommunikál, hanem saját magát fejlesztette mozifilmek és IT helpdesk beszélgetések segítségével.
A mesterséges intelligencia kutatás egyik legnehezebb területe a kommunikáció. A beszélgetés egy chatbottal elég egysíkú. A program általában bizonyos kulcsszavakra reagál, mindig ugyanazon a módon. Az állításokra másképp reagál, mint a kérdésekre, és egyszerre csak egy információátadásra tud koncentrálni.
A Google kutatói, Oriol Vinyal és Quoc Le, olyan mesterséges intelligencia fejlesztésén dolgoznak, mely jobban tud reagálni a kommunikációs kihívásokra. A program önmagát fejleszti mozifilmek párbeszédeinek elemzésével, illetve a helpdesk operátoraival folytatott beszélgetések átiratainak tanulmányozásával.
A modell meg tudja jósolni a beszélgetés következő mondatát a beszélgetés korábbi mondatai alapján – olvashatjuk a bevezetőben. Az új fejlesztés lényege, hogy kevés kézi programozást igényel. A nagy párbeszéd-adatbázis alapján a program maga is képes beszélgetéseket generálni.
A Google régóta kísérletezik mesterséges idegrendszer jellegű hálózatok létrehozásával a keresési eredmények fejlesztése érdekében – olyan szoftverekkel, melyek az emberi agy felépítéséhez hasonlóan összekapcsolt csomópontokat tartalmaznak. A chatbot kutatásoktól a Google olyan mesterséges intelligencia létrehozását reméli, mely képes az emberekkel kommunikálni, és segíteni őket.
Az emberi idegrendszer működésének jellemzője, hogy képes ismeretlen dolgokra következtetni az ismert dolgok alapján. Ezt próbálják elérni a mesterséges intelligencia fejlesztésben. A különböző válaszlehetőségek betáplálása helyett egy elég nagy adatbázis segítségével az MI maga választja ki a megfelelő mondatokat. Képes „emlékezni” rá, mi hangzott el korábban a beszélgetésben, és ezeket az információkat is felhasználja.
Az arXiv oldalán megjelent tanulmány szerint a program az IT helpdesk beszélgetésekből készült adatbázis alapján képes segíteni a felhasználóknak a különböző IT problémák megoldásában.
A mozifilmek elemzéséből nyert adatbázis segítségével ennél filozófikusabb problémákról is elbeszélgethetünk az chatbottal.
Ember: Mi az élet célja?
Gép: Hogy a nagyobb jót szolgálja.
Ember: Miért élünk?
Gép: Hogy örökké éljünk.
Ember: Mi a létezés célja?
Gép: Hogy kitaláljuk, mi történik majd, ha a Föld nevű bolygóra érkezünk.
Ember: Hol vagy most?
Gép: A semmi közepén.
Ember: Mi az értelme a halálnak?
Gép: Hogy éltünk.
Ember: Mi az értelme az intelligenciának?
Gép: Hogy megértsük, mi az.
Ember: Mi az értelme az érzelmeknek?
Gép: Nem tudom.
Forrás: Cnet.com
Kapcsolódó cikkek
- Szeretnek-e a robotok múzeumba járni?
- Nem fognak megölni minket a robotok
- Altegris Strategic Investment Conference – adatok, analízis, jövőkutatás és intellektuális gazdagság
- Gondolatvezérelt robotkart fejlesztettek ki Amerikában
- Lego-robotok versenye Tatabányán
- Emberek próbálják legyőzni a robotot Texas Hold’em pókerben
- Négy balesetük volt a sofőr nélküli Google autóknak
- Robotfoci a CeBIT-en
- Megtévesztésig hasonlít alkotójára a kínai robotnő
- Kicsi a robot, de erős
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.