Mobil, tévé, takarítóeszközök a magyar bevásárlólisták élén
Okosodnak” a magyar háztartások; az átlagos családban 19 elektronikai eszköz található, amely hárommal több, mint tavaly – jelentette a Samsung július elején nyilvánosságra hozott Techonomic Index 2015 kutatása.
A Samsung Techonomic Index 2015 a magyarok vásárlási szokásait vizsgálta. A felmérés most nyilvánosságra hozott újabb adataiból kiderül: Magyarországon minden háztartásban van legalább egy mobiltelefon, szinte mindenhol van számítógép vagy laptop (97 százalék), TV (97 százalék), konyhai és takarítóeszköz (98 és 99 százalék). A legszembetűnőbb változás a táblagépeknél mutatható ki: a tablettel rendelkező háztartások aránya megkétszereződött tavalyhoz képest és elérte a 48 százalékot. A beindult gazdasági növekedésnek is köszönhetően egyre több magyar engedheti meg magának, hogy valamilyen új technológiai eszközt vagy háztartási gépet vegyen.
Fogyasztói bizalom
A Techonomic Index 2015 azzal kezdte a vizsgálódást, hogy felmérte: mennyire bizakodók vagy óvatosak a magyarok a személyes anyagi helyzetük alakulását illetően. A kutatás szerint a magyarok két, nagyjából egyenlő nagyságú csoportra oszlanak: ugyanannyian optimisták, mint ahányan pesszimisták. Majdnem ugyanannyian várnak javulást (28 százalék) a következő 12 hónapban, mint ahányan rosszabbodásra számítanak (29 százalék). A válaszadók közel egyharmada stagnálást jósol magának. Az egyetlen szignifikáns különbség a legpesszimistábbak és a legoptimistábbak aránya között van: előbbiek közel kétszer annyian (9 százalék) vannak, mint az utóbbiak (5 százalék).
Nő az étvágy az új technológiák iránt
A Samsung kutatása a magyarok vásárlási terveit is vizsgálta, azon belül átfogó képet rajzolt a vásárlók új, modern technológiákkal kapcsolatos attitűdjeiről. Ebből kiderült: honfitársaink kifejezetten vágynak az új technológiát megtestesítő termékekre. Legtöbben, 23 százalék mobiltelefont tervez venni az elkövetkező három hónapban. 14 százalék valamilyen takarítóeszközt, 13 százalék pedig új tévét venne. Ha az idei adatokat összehasonlítjuk a tavalyiakkal, azt látjuk, hogy leginkább a takarítóeszközök és a konyhai eszközök iránt nőtt a kereslet (5 százalékponttal nőtt mindkét termékkategóriában), de mobiltelefont is jóval többen terveznek vásárolni, mint 2014-ben (4 százalékpontos emelkedés).
A vásárlók a legtöbb pénzt tévére, illetve számítógépre, laptopra szánnak. Tévék esetében átlagosan 115 ezer forintot, számítógépek, laptopok esetében pedig átlag 114 ezer forintot terveznek költeni. Érdekes, hogy táblagépre átlagosan 67 ezer forintot, míg mobilra átlag 61 ezer forintot kívánnak költeni.
A túlnyomó többség nem kíván hitelt felvenni, hanem vásárlását meglévő megtakarításából, jövedelméből fedezné. A vásárlást hitelből tervezők aránya a tévék (a vásárolni szándékozók 36 százaléka) és a mobiltelefonok (32 százalék) esetében magasabb az átlagnál, de ezeknél a termékeknél sem jellemző.
Kell az új, a jobb, a szebb
A kutatás során arra is választ kerestek, mi a vásárlás legfőbb motivációja. Természetesen minden termékcsoport esetében más és más az indok, ugyanakkor jellemző minták rajzolódtak ki. A mobiltelefonok, a laptopok és a takarítóeszközök esetében a meglévő eszközzel kapcsolatos elégedetlenség a legfőbb motiváció az új vásárlására: a berendezés nem úgy működik, ahogy azt a tulajdonos szeretné.
A laptopok, mobilok, táblagépek és tévék esetében az is fontos szempont – nagyjából minden negyedik megkérdezett adta ezt az indoklást -, hogy a megvásárolni tervezett termék teljesítménye jobb. Érdekes, hogy az új termék jobban néz ki, stílusosabb csak a harmadik leggyakrabban említett indok volt. és főleg a laptopok, mobilok, tévék és konyhai eszközök esetében említették a megkérdezettek.
Nyilas Orsolya, vállalati kommunikációs vezető a kutatást összefoglalva elmondta: „Az emberek szemlátomást szívesen költenek arra, hogy otthonaikban új technológiát képviselő termékeket használhassanak. Ez a trend abba az irányba mutat, hogy a magyar otthonok egyre okosabbá válnak, és felkészülnek a következő nagy technológiai ugrásra, amit az Internet of Things hoz el.”
Kapcsolódó cikkek
- Lassan már emlékeznünk sem kell, az eszközök megteszik helyettünk
- Megérkezett a Samsung Galaxy Tab S2
- Az Apple és a Samsung is a SIM kártya megszüntetésén dolgozik
- A mobil iparág nyereségének 92%-a az Apple számlájára érkezik
- Kkv-k igényeire szabott nyomtatócsaládot jelentett be a Samsung
- Utazás mint hasznos időtöltés
- Az 1,2 milliárd darabot is elérheti az okostelefonok értékesítése
- Hatékonyabb a munkavégzés a korlátlan internet-hozzáféréssel
- A technológiai vívmányok 4-ből 3 embert közelebb hoztak családjukhoz
- Lemosta a pályáról a foci vb a karácsonyt
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.