Akár 50 százalékos megtakarítás is elérhető a használatarányos cascóval

forrás: Prím Online, 2015. július 27. 13:24

A hazai és az európai piacon is egyedülálló casco biztosítási konstrukciót dolgozott ki az Aegon Magyarország: a smartCASCO lényege, hogy az ügyfél egy okostelefonos alkalmazás segítségével az igénybe vett szolgáltatásokkal arányosan fizet díjat. A percalapú fizetést lehetővé tevő konstrukció megváltoztathatja a jármű-biztosításokkal kapcsolatos szokásokat is.

A konstrukció lényege, hogy az ügyfél – egy mobiltelefonos alkalmazás és az előre feltöltött (pre-paid) egyenlege segítségével – annak alapján fizet a biztosításért, hogy éppen milyen szolgáltatásokat vesz igénybe, és ezzel jelentős költségmegtakarítást is elérhet.

Az okostelefon segítségével ”Álló autó” vagy ”Mozgó autó” üzemmódba kell kapcsolni a biztosítást aszerint, hogy a gépjármű parkol (várakozik), vagy mozgásban van. Ennek megfelelően csak az aktuálisan az autóra leselkedő veszély biztosításáért fizet az ügyfél. Pl. törés kockázatra csak arra az időtartamra, amikor közlekedik a járművel a biztosított, míg parkolás/várakozás idejére ennél természetesen lényegesen alacsonyabb összeget vonnak le, miközben pl. lopáskárra biztosítva vagyunk. Fontos ugyanakkor, hogy a telefont vezetés közben mindig az autóban kell tartani, bekapcsolt állapotban, engedélyezve a GPS kapcsolatot. Ennek megfelelően az ügyfél csak akkor fizet – óradíj alapján – a kiválasztott biztosítási elemek teljes köréért, ha a járművét éppen használja, álláskor viszont egy jóval alacsonyabb óránkénti tarifát kell fizetnie: vagyis kizárólag azokért a szolgáltatásokért számol fel díjat a biztosító, amelyeket ténylegesen igénybe vett. A smartCASCO-hoz kiegészítő szolgáltatások széles köre választható, valamint ezek szükség szerint be- és kikapcsolhatók. Így például, ha poggyászbiztosítást, vagy éppen kisállat biztosítást is szeretne az ügyfél, azt nem szükséges a szerződés teljes tartamára igénybe venni, hanem elég csak akkor bekapcsolnia, amikor arra ténylegesen igényt tart. Mindemellett az alkalmazás segítségével az ügyfél pontosan nyomon követheti, hogy mennyit közlekedett az autóval.

 



A szolgáltatás igénylése és használata rendkívül egyszerű: elegendő letölteni az ingyenes alkalmazást, majd a kérdésekre válaszolva néhány lépésben megköthető a smartCASCO. A biztosítás megkötéséhez szükséges szemlefotók elkészítése is kényelmesen, a keretalkalmazásban történik. Rögtön a sikeres díjfizetés után érvénybe lép a szerződés.

A smartCASCO révén komoly költségmegtakarítást is el lehet érni: a modellszámítások azt mutatják, hogy a konstrukcióval elért árelőny akár több mint 50 százalékos is lehet a piacon elérhető standard változatokhoz képest. Egy Budapesten használt, öt éves, 1.4-es, benzines Opel Astránál – heti 4 óra vezetést feltételezve – 10 százalékos, minimum 50 ezer forintos önrész mellett 53357 forint a smartCASCO díja egy éves időtartamra számolva, miközben az összehasonlító oldalak kalkulációi alapján a standard konstrukciók díja évi 90 ezer forinttól indul. Hasonló paramétereket feltételezve egy révfülöpi telephelyű, nyolc éves Skoda Octavia smartCasco díja pedig 30 ezer forint alatti – szintén egy éves időtartammal számolva -, miközben a klasszikus konstrukciónál 50 ezer forint körül érhető el a legkedvezőbb ajánlat.
 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01