Nőtt a Facebook árbevétele, csökkent a nyeresége
MTI Sajtóadatbank, 2015. július 31. 13:28
Csaknem 40 százalékkal nőtt a világ legnagyobb közösségi oldalát üzemeltető vállalat árbevétele a második negyedévben az előző évihez képest, míg nyeresége 9 százalékkal csökkent.
A cég 4,04 milliárd dolláros árbevétel mellett 715 millió dolláros, részvényenként 25 centes nyereséget ért el. A kaliforniai székhelyű közösségi portál nyereségét a mobilüzletág forgalmának növelését szolgáló és a cég jövőbeni növekedését megalapozó beruházások csökkentették. A második negyedévben erre a célra 2,77 milliárd dollárt fordított a Facebook, 82 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az idén összességében 55-60 százalékkal tervezi növelni fejlesztési beruházásait a cég.
Sheryl Sandberg, a Facebook ügyvezető igazgatója egy interjúban elmondta, hogy a beruházásokkal új szolgáltatáscsomagok fejlesztését finanszírozzák, olyan, a jövőt megalapozó befektetésekről van szó, mint amilyen például a Messenger volt.
A Facebook 3,83 milliárd dolláros reklámbevételének 76 százaléka mobilreklámokból származott a június végéig tartó három hónapban. A reklámok átlagdíja 220 százalékkal nőtt, míg a reklámok megtekintésének száma 55 százalékkal csökkent. A vállalatnak a második negyedév végén 10 ezer 955 alkalmazottja volt, 52 százalékkal több, mint egy éve. Elsősorban a kutatás-fejlesztési részlegben nőtt a dolgozók száma.
A közösségi oldalnak június végén összességében 1,49 milliárd havi rendszerességgel visszatérő felhasználója volt, ami 13 százalékos növekedés az egy évvel azelőttihez képest. Az oldalt napi szinten látogatók száma 17 százalékkal, 968 millióra nőtt júniusban. A felhasználók nagy többsége, 1,31 milliárdan, mobil eszközökről érik el az oldalt, ami 23 százalékkal több, mint egy éve.
A Facebook részvénye szerdán 1,78 százalék erősödéssel zárt és 24 százalékkal állt év eleji árfolyama felett. A tőzsdén kívüli forgalomban a szerdai zárás után a Facebook részvénye mintegy három százalékkal gyengült. A Facebook piaci tőkeértéke 276 milliárd dollár.
Sheryl Sandberg, a Facebook ügyvezető igazgatója egy interjúban elmondta, hogy a beruházásokkal új szolgáltatáscsomagok fejlesztését finanszírozzák, olyan, a jövőt megalapozó befektetésekről van szó, mint amilyen például a Messenger volt.
A Facebook 3,83 milliárd dolláros reklámbevételének 76 százaléka mobilreklámokból származott a június végéig tartó három hónapban. A reklámok átlagdíja 220 százalékkal nőtt, míg a reklámok megtekintésének száma 55 százalékkal csökkent. A vállalatnak a második negyedév végén 10 ezer 955 alkalmazottja volt, 52 százalékkal több, mint egy éve. Elsősorban a kutatás-fejlesztési részlegben nőtt a dolgozók száma.
A közösségi oldalnak június végén összességében 1,49 milliárd havi rendszerességgel visszatérő felhasználója volt, ami 13 százalékos növekedés az egy évvel azelőttihez képest. Az oldalt napi szinten látogatók száma 17 százalékkal, 968 millióra nőtt júniusban. A felhasználók nagy többsége, 1,31 milliárdan, mobil eszközökről érik el az oldalt, ami 23 százalékkal több, mint egy éve.
A Facebook részvénye szerdán 1,78 százalék erősödéssel zárt és 24 százalékkal állt év eleji árfolyama felett. A tőzsdén kívüli forgalomban a szerdai zárás után a Facebook részvénye mintegy három százalékkal gyengült. A Facebook piaci tőkeértéke 276 milliárd dollár.
Kapcsolódó cikkek
- Május 18-án kerül tőzsdére a Facebook
- Továbbra is hasít az iPhone
- Az Alcatel-Lucent felvásárlással a Nokia lehet a világ második legnagyobb cége
- Életkor és nem szerinti szűrő is megadható a Facebook videóknál
- Életkor és nem szerinti szűrő is beállítható a Facebook videóknál
- Független tőzsdei vállalat lett a PayPal
- A Wild Neutron kiberkém csoport újra visszatért
- Kínai piacra lép a Cellum
- Navigációs céget vásárolt a svéd Autoliv autóipari beszállító
- Regisztrálj a Messengerre Facebook-fiók nélkül!