A britek már okostelefonjukról használják a legtöbbször az internetet

MTI Sajtóadatbank, 2015. augusztus 9. 12:37

A britek már okostelefonjukról használják a legtöbbször az internetet a szigetország távközlési hatóságának jelentése szerint.

Az Ofcom kutatásából kiderült, hogy a felhasználók az esetek harmadában kapcsolódnak okostelefonról a világhálóra. Tavaly ez az arány még csak 23 százalék volt.
 

A növekedés főként az audiovizuális tartalmak iránti érdeklődésnek és a 4G hálózat terjedésének köszönhető a felmérés szerint. Utóbbi révén egyre többen néznek videókat és on-demand televíziós tartalmakat, miközben úton vannak.
 

Az okostelefonok térnyerésével a 2014-es 40 százalékról 30 százalékra csökkent a laptopokról való internetezés aránya.
 

Az Ofcom szerint a 2012-es 39 százalékhoz képest 2015-ben már a felnőttek kétharmadának van okostelefonja. A távközlési hatóság szerint az okostelefonok iránti keresletet a fiatalabb korosztály fűti. "Ezek a készülékek egyre fontosabbá válnak a napi információszerzéshez és a kommunikációhoz. Az okostelefon-tulajdonosok napi csaknem két órát interneteznek, ez mintegy kétszerese annak, amit az internetezéshez laptopot vagy asztali gépet használó emberek eltöltenek online" - mondta az Ofcom piackutatási igazgatója.
 

A világhálón töltött idő egyébiránt a 2005-ös heti 9,9 órához képest 2014-re heti 20,5 órára emelkedett Nagy-Britanniában. Ennek ellenére a legfőbb szórakoztatóeszköz továbbra is a televízió, egy átlagos brit felnőtt napi 3 órát és 40 percet töltött a képernyő előtt tavaly.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ismét az FT 1000 ranglistán a magyar ServerElite

A ServerElite immár második alkalommal került fel a Financial Times és a Statista által évente összeállított FT 1000 listára, amely Európa leggyorsabban növekvő vállalkozásait rangsorolja. A budapesti székhelyű cég új és használt szerverek forgalmazására, valamint testreszabott IT-megoldásokra szakosodott – és a lista elismeri azokat a vállalatokat, amelyek organikus növekedéssel, külső tőkeinjekció nélkül értek el kiemelkedő árbevétel-bővülést több éven keresztül.

2025. április 19. 13:48

Digitális böjt: Hogyan találhatunk csendet a képernyők világában?

A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és az önvizsgálat időszaka. Az étkezési korlátozások mellett egyre többen érzik úgy, hogy a mentális tisztulásra is szükségük van – például digitális értelemben is. 

2025. április 19. 11:59

21 év hűség, 1300 autó, egy közös jövő – Az UFleet sztorija

A rendszerváltás után alapított hazai cégek most élik aranykorukat – sok vállalkozás életében aktuálissá vált a generációváltás kérdése. Az alapítók lassan átadják a stafétabotot, és keresik azokat az utódokat, akik képesek továbbvinni azt az értékrendet és tudást, amit évtizedek alatt felépítettek. Ez a váltás azonban jóval többről szól, mint egyszerű vezetőcsere: tudatos, hosszú távú folyamat, amelyben kulcsszerepet játszik a bizalom, a mentorálás és a türelem.

2025. április 19. 10:22

EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény

Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.

2025. április 18. 16:03

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Microsoft mesterséges intelligenciával gyorsítja a szoftver-frissítéseket

2025. április 16. 17:51

Adatvédelmi nap a GDE-n: Fókuszban a kiberbiztonság és a tudatosság

2025. április 15. 14:43

A Pentagon az informatikai tanácsadókon spórol

2025. április 11. 13:12

Az év legolvasottabb online tartalmai

2025. április 9. 20:39