A többség szerint az okostelefon változtatta meg leginkább az életet
A magyar okostelefon-tulajdonosok közel 80 százaléka szerint okostelefonjuk változtatta meg leginkább az életüket az elmúlt évtizedek technológiai találmányai közül - derült ki egy friss kutatásból.
Az ISQ Online cég négy országban végzett felmérést – Magyarországon, Szlovákiában, Csehországban és Romániában - a Google megbízásából arról, milyen szerepet tölt be az okostelefon az életünkben. A kutatást idén április-májusban végezték, 800 fős, 15 évnél idősebb internetezők populációjában, reprezentatív mintán.
A felmérés szerint a magyar okostelefon-felhasználók 28 százaléka gyakorlatilag egész nap nyomkodja készülékét, és 31 százalék legalább óránként ránéz a kijelzőre.
Ha véletlenül otthon felejti készülékét, a magyar okostelefon-tulajdonosok 26 százaléka szinte pánikba esik és meztelennek érzi magát, ugyanakkor az okostelefont használók 45 százaléka azt állítja, sosem felejti otthon a mobilját. A telefon nélkül töltött napot ugyanakkor egészen sokan élvezik, a megkérdezettek 39 százaléka váratlan nyaralásként tekint az így eltöltött időre.
A felmérés szerint a magyar mobilhasználók elsősorban személyi asszisztensként (42 százalék) és szórakoztató központként (39 százalék) tekintenek a telefonjukra. A magyar tulajdonosok több mint fele használja telefonját bankszámlájának ellenőrzésére, 47 százalék pedig gyakran vásárol online mobilja segítségével.
A reggeli indulás előtt a leggyakrabban ellenőrzött tárgyak közül az okostelefon szorosan a második a pénztárca után (71 és 72 százalék), messze megelőzve a lakáskulcsot, amely csak a harmadik a fontossági listán (57 százalék). Minden harmadik ember visszafordul készülékéért, ha otthona közelében jön rá, hogy elfelejtette magával vinni. A legelszántabb 7 százalék visszamegy a telefonjáért, bármilyen távol is járjon. Minden harmadik telefontulajdonos egész nap a keze ügyében tartja készülékét, és sokan még pihenés közben sem teszik le telefonjukat: a válaszadók 60 százaléka például tévézés közben is a kezében tartja mobilját.
A telefon az egyik legjobb unaloműző álmatlanság esetén is, minden harmadik megkérdezett üti el idejét a mobilja segítségével, ha nem tud aludni - derül ki a felmérésből.
A felhasználók 56 százaléka szerint a mobil szuperereje, hogy nyugodtan lehetünk feledékenyek. A mobil legjobb tulajdonságai közül nagyjából ugyanennyire fontos, hogy a felhasználók bárhol bármit megnézhetnek és megkereshetnek rajta (53 százalék), így biztonságban érzik magukat. A felhasználók közel fele (48 százalék) csak a legritkább esetekben, nagyon különleges alkalmakkor halkítja le készülékét, de ilyenkor is közel 90 százalékuk időről-időre ránéz, nehogy lemaradjon egy fontos hívásról vagy eseményről.
Az okostelefont használók 17 százaléka még randi alatt is felmegy az internetre a telefonján, míg 53 százalék a baráti találkozókon teszi ugyanezt. A legtöbb felhasználó társaságban is nehezen teszi le telefonját, gyakran ellenőrzi e-mailjeit, és a netre is felmegy.
Elsősorban az idősebb, ötven év feletti korosztály számára fontos, hogy személyes találkozók során telefonjuk ne kerüljön elő: egyharmaduk semmiképpen sem venné elő mobilját egy étteremben. Annak ellenére, hogy ezt sokan teszik, az okostelefont használók 60 százalékát zavarja, ha beszélgetés közben partnerük a telefonját nyomkodja. Csupán valamivel több mint egyharmaduk nem neheztel, ha beszélgetés közben társuk sms-t küld vagy elintéz egy gyors e-mailt az elemzés szerint.
Egy hetet végigkövetve, az okostelefon-tulajdonosok a leggyakrabban az időjárást előrejelző alkalmazást használják telefonjukon (78 százalék), de népszerűek a közösségi oldalak alkalmazásai (69 százalék) és a fotós alkalmazások (68 százalék) is. A felhasználók közel egyharmada 3-5 applikációt tölt le telefonjára egy hónap alatt, minden tizedik tulajdonos pedig akár tíz alkalmazást is telepített. Ha bármilyen alkalmazást választhatnának, minden második okostelefon-tulajdonos a forgalmi dugókat és alternatív útvonalakat javasoló appot töltene mobiljára, míg a felhasználók 41 százaléka készülékével fizetne, így gyorsítva fel a vásárlást.
A válaszadók több mint fele (55 százalék) szerint a mobilinternet egy olyan szolgáltatás, amely még nem elérhető mindenki számára, de egyre többen engedhetik meg maguknak, míg a megkérdezettek közel fele (41 százalék) szerint számít alapvető szolgáltatásnak, amivel a legtöbb ember már rendelkezik.
Minden negyedik ember (27 százalék) csak wifi kapcsolattal hajlandó internetezni okostelefonján, ez magasabb arány, mint a kutatásban résztvevő többi országban. A túlnyomó többség (67 százalék) lehetőség szerint ingyenes vezeték nélküli hálózatra kapcsolódik, hogy így kímélje az adatforgalmi keretet, ennek ellenére az előfizetők 73 százaléka így is nehezen, vagy egyáltalán nem jön ki a csomagja által biztosított keretből. A megkérdezett országok közül a magyarok a legkevésbé elégedettek adatforgalmi keretükkel: 16 százalékban úgy érezik, nem tudnak olyan gyakran netezni, amilyen gyakran szeretnének.
Kapcsolódó cikkek
- Benedict Cumberbatch kitiltatta a mobilokat a Hamletről
- Öt év múlva itt a szupertelefon!
- A radikális változás már úton van, de vajon ki ül a volánnál?
- Hogyan lehet sikeres egy lány az IT szektorban?
- Öt év múlva a fejlett mobiltechnológia általánossá válik az egész világon
- Lassul az okostelefon-eladások növekedési üteme
- Bizonyították: sok balesetnek a mobil az oka
- 9,2%-kal zsugorodott az okostelefon-piac
- SM 2015: minden cég egyben szoftvercég is lesz
- Az amerikaiak 64%-ának van okostelefonja
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megnyílnak az XR végtelen lehetőségei a Galaxy AI-jal!
A Samsung és a Google együttműködése új korszakot nyit a kibővített valóság (XR) világában. A „Project Moohan” kódnevű Android XR-headset* természetes, multimodális interakciókat és személyre szabott AI-asszisztens élményt kínál. A fejlesztés célja, hogy átlépje a fizikai határokat, és páratlan lehetőségeket biztosítson a felhasználóknak, hogy újszerűen ismerjék meg a világot és annak történéseit.
Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.
Egy budapesti, egy veszprémi és egy pécsi iskola nyerték el az Epson Magyarország díjait
Az olvasás népszerűsítésére és a kreativitás fejlesztésére az Epson Magyarország Olvasni jó! címmel iskolai versenyt szervezett, amely a közép- és általános iskolás diákokat célozta meg. A napjainkban egyre inkább elterjedő digitális eszközök és közösségi média hatására az olvasás iránti érdeklődés csökkenő tendenciát mutat, és már a legfiatalabb generációknál is egyre inkább háttérbe szorul a könyvek világa.
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az ünnepekre, átlagosan 84 036 forintot költenek és 6 személyt ajándékoznak meg. A PwC karácsonyi vásárlás kutatásából az is kiderül, hogy a TEMU és más külföldi online platformok előretörése ellenére a vásárlók többsége még mindig a hazai kereskedőknél költi el a karácsonyi ajándékra szánt összeg túlnyomó részét.
Az AGON by AOC az első három negyedévben is megtartotta globális vezető pozícióját a gaming monitorok piacán
Az AGON by AOC, az AOC elismert gaming almárkája ünnepli, hogy 2024 1-3. negyedévében is megtartotta globális vezető pozícióját a gaming monitor szektorban – folytatva ezzel sikerét a 2022-es és 2023-as piacvezetés után. Amennyiben ez a 4. negyedévben is így marad, ez lenne a harmadik egymást követő év, hogy a vállalat tartja a vezető helyet. Az IDC Research – Gaming Tracker Q1-Q3 2024 legfrissebb adatai szerint az AGON by AOC ismét az első helyen áll a globális gaming monitor piacon.