Az idén és jövőre is folytatódik a PC-eladások csökkenése
Az IDC előrejelzése szerint az idén összesen 281,6 millió (asztali és hordozható) személyi számítógépet értékesítenek a világpiacon, 8,7 százalékkal kevesebbet, mint tavaly. Ebből 117,2 millió lesz az asztali és 164,4 millió a hordozható kivitelű személyi számítógép. Tavaly 2,1 százalékkal csökkentek a PC-eladások, asztali gépből 133,9 milliót, hordozható kivitelűből 174,4 milliót értékesítettek. Jövőre az ideinél 1,1 százalékkal kevesebb személyi számítógépet értékesítenek majd a világpiacon az IDC előrejelzése szerint, 113,8 millió asztali és 164,7 millió hordozható kivitelű készüléket.
Az eladások 2019-re 282,1 millióra emelkednek, ebből 109,3 millió lesz az asztali és 172,8 millió a hordozható kivitelű személyi számítógép. Az arány tehát öt év alatt még jobban a hordozható gépek javára billen el: az idei 58,4 százalékról 61,3 százalékra növekszik részarányuk a személyi számítógép eladásokban.
Kapcsolódó cikkek
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- Csökken a táblagépek világpiaci eladása
- Kevesebb táblagépet értékesítettek világszerte
- Tovább esnek a PC-eladások
- Nőttek a Mac eladások, a PC-piac azonban csökkkenő tendenciát mutat
- Nagy a kínai mobilpiac, de már nem lesz nagyobb
- Folytatódik a számítógép-értékesítés zuhanórepülése
- Bajban az Intel: mind kevesebb PC kell
- Zuhannak itthon a PC-eladások
- Nem kellenek a táblagépek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.