Őszi Állásbörze: a kulcs a szakmai gyakorlat és a tudatosan épített kapcsolati háló
Szeptember 30-án az SZTE Karrier Iroda ismét vendégül látja az egyetem nyitott pozíciókat kínáló vállalati partnereit Őszi Állásbörzéjén. A régió legnagyobb munkaerő-piaci eseménye számos nívós céget csábít a Tanulmányi és Információs Központba, és bár a rendezvény fókuszában ezúttal a szakmai gyakorlatok kérdésköre lesz, a frissdiplomások és a tapasztaltabb alumnusok is megtalálják számításukat a standok között. A felkészülésben a Karrier Iroda előadásai és tanácsadói segítenek, aki pedig kénytelen kihagyni az egész napos rendezvényt, a börzét követő napokban virtuálisan is meglátogathatja a kiállítók standjait és felveheti a kapcsolatot az érdeklődését felkeltő munkaadókkal.
Mit, hol, mennyiért?
Az Állásbörze Felkészítő Napok programjai próbainterjúkkal, egyéni tanácsadásokkal nyújtanak segítséget az állásvadászathoz, a rendezvény napján pedig mélyebben megismerhetik az érdeklődők a munkaadók által alkalmazott kiválasztási módszereket, megtudhatják, milyen bérekre számíthatnak az egyes régiókban és szakterületeken, emellett szakértők avatják be a hallgatóságot az ütős LinkedIn profil és a hatékony kapcsolatépítés titkaiba. A börze kiállítói interaktív workshop keretében osztják meg a látogatókkal, milyen számukra az ideális jelölt és milyen módszerekkel választják ki jövendőbeli kollégáikat. Az Állásbörze és az aznapi kísérőelőadások bárki számára regisztráció nélkül látogathatók.
Fókuszban a szakmai gyakorlat
A rendezvényt kísérő programok között a szervezők speciális, interaktív előadást szentelnek a szakmai gyakorlatok kérdéskörének, érintve a tudatos választás és az első kapcsolatfelvétel fontosságát, de a munkaügyi, jogi tudnivalókról is hallhatnak érdekességeket a jövőbeli gyakornokok.
Emellett szeptember utolsó napján a Tanulmányi és Információs Központ helyet ad a Szakmai Gyakorlati Helyek Börzéje kapszularendezvénynek is, mely közvetlenül a börze helyszínén valósul meg. Az eseményen a Karrier Iroda 10 partnerének biztosít ingyenes megjelenési lehetőséget az esemény napjára. Olyan cégek, civil szervezetek, szövetkezetek várják pultjaiknál az érdeklődőket, melyek releváns, szakmai fejlődést kínáló gyakorlati tapasztalatot – kifejezetten gyakornoki pozíciókat és programokat - kínálnak a hallgatók számára.
Aki lemarad, nem marad ki
Azért, hogy a kapcsolatépítés ne csak a rendezvény napjára korlátozódjon, az Őszi Állásbörzét követő napokban a Karrier Iroda honlapján minden látogató számára elérhető lesz az esemény virtuális térképe, ahol az érdeklődők és a Börzét kihagyni kénytelen hallgatók, pályakezdők és diplomások is tájékozódhatnak a résztvevőkről, megtekinthetik egyedi standjaikat, illetve információkat találhatnak az általuk kínált pozíciókról. Ennek köszönhetően a számukra szimpatikus munkaadókkal az esemény után is felvehetik a kapcsolatot az új felület segítségével.
Kapcsolódó cikkek
- Bárki fejvadásszá válhat egy új közösségi applikációval
- Új közösségi oldal: mindenki dolgozzon ott, ahol jól érzi magát!
- Jelentősen nőtt az online álláshirdetések száma
- November 11. és 13: virtuális állásbörze az ELTE-n
- Közös magyar-szlovák állásportál indult
- Profession.hu: egyre többen keresnek munkát az interneten
- Erre érdemes figyelni: netes segítség a nyári munkavállaláshoz
- Virtuális állásbörzét tart a Monster.hu
- Virtuális Állásbörze az ELTE-n
- Vállalati karrier oldalak: nem a tegezésen múlik
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.