Már nem viszik annyira a táblagépeket
Az idei harmadik negyedév sorban a negyedik egymás után, amikor csökkennek a világpiaci táblagép-eladások - közölte az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési kutató intézet.
Az IDC 2014 végén 581,9 millióra becsülte a globális táblagépállományt, ami a 2013. végi mennyiséghez képest 36 százalékos növekedésnek felelt meg. Az állomány növekedésének üteme azonban egyre lassul, miután már százmillió feletti állománnyal telítődtek a fejlettebb piacok, az észak-amerikai, az európai és az ázsiai-csendes-óceáni.
Ryan Reith, az IDC táblagép világpiaci programigazgatója a negyedéves felmérésben kiemelte, hogy a felhasználók jellemzően viszonylag hosszú ideig, négy évig használnak egy-egy táblagépet. A táblagép valós piaci szükségletet elégít ki - mutatott rá, megjegyezve azonban, hogy az okostelefonok terjedésével és méretük növekedésével egyre csökken a kereslet a kisebb méretű táblagépek iránt. Kiemelte, hogy az eladások négy egymást követő negyedévi csökkenése a keresleti szerkezet átalakulására utal.
Növekszik viszont a kereslet a leválasztható billentyűzettel rendelkező, táblagépként és notebook gépként is használható készülékek iránt - állapítja meg jelentésében az IDC, jelezve, hogy a notebook/táblagép-hibridek jelenleg egyszámjegyű százalékos piaci részesedése az elkövetkező 18 hónapban erőteljesen növekedhet.
Az idei harmadik negyedévben változatlanul az Apple értékesítette a legtöbb táblagépet, 9,9 milliót, annak ellenére is, hogy ez 19,7 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Az Apple piaci részesedése ezzel párhuzamosan 20,3 százalékra csökkent 22,1 százalékról.
A rangsorban második Samsung 16,2 százalékos piaci részesedést vívott ki a harmadik negyedévben 8,0 millió táblagép eladásával. Egy évvel korábban 9,7 millió készüléket értékesített és 17,4 százalék volt a piaci részesedése.
A Lenovo 3,1 millió, az egy évvel korábbinál 0,9 százalékkal több táblagépet értékesített a harmadik negyedévben, ami 6,3 százalékos részesedést biztosított számára 5,5 százalék után.
A legnagyobb csökkenést, 43,4 százalékosat az ASUS szenvedte el eladásaiban: 3,4 millió után 1,9 millió táblagépet adott el, piaci részesedése pedig 6,1 százalékról 1,9 százalékra csökkent.
A Huawei 147,9 százalékkal 0,7 millióról 1,8 millióra növelte eladásait, piaci részesedése pedig 3,7 százalékra bővült 1,3 százalékról.
Az összes többi gyártó együttes eladásai csökkentek a harmadik negyedévben, de a piaci átlagnál kisebb mértékben, így a "nagyok" kárára növelni tudták piaci részesedésüket. Együtt 23,9 millió táblagépet értékesítettek, 9,6 százalékkal kevesebbet a 2014 harmadik negyedévi 26,4 millió után. Piaci részesedésük pedig 49,1 százalékra emelkedett 47,5 százalékról.
Kapcsolódó cikkek
- ASUS VivoTab Smart Tablet, Intel Atom processzorral, teljeskörű Windows 8 élménnyel
- ASUS VivoTab RT, Windows RT platformon
- Az átalakulás eleganciája – az új ASUS Transformer Pad
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- A világ első négymagos NVIDIA Tegra 3 processzorral szerelt táblagépe
- Surface Pro 4: itt a Microsoft új csúcs tabletje
- Csökken a táblagépek világpiaci eladása
- LG G PAD II 10.1: a tökéletes multimédiás társ
- Kevesebb táblagépet értékesítettek világszerte
- A Windows tarolhat a táblagéppiacon