Tömegeket vonzott az első Robotcsata
Véget ért a HelloWorld első robotversenye, ahol ezrek szeme láttára több mint ötven fiatal versenyző küzdött meg egymással. Több tucatnyi tinédzser elsőként a rendezvény keretén belül kóstolt bele a robotprogramozásba.
Véget ért Magyarország eddigi legnagyobb robotversenye, a HelloWorld Robotcsata, amely keretén belül hazánk legjobb robotprogramozói küzdhettek meg egymással a PlayIT több mint 38 ezres közönsége előtt. Az előzetes várakozásoknak megfelelően a kihívás profi csapatokat és amatőr versenyzőket egyaránt vonzott, és habár végül az eredményhirdetésnél a rutinos indulók léphettek fel a HelloWorld színpadjára, a nap végén azok is nyertek, akik elsőként a Robotcsata alatt kóstoltak bele a robotikába. Az egyik fiatal versenyző szombaton például még azt sem tudta, hogy mi fán terem a programozás, vasárnap viszont a LEGO csatában bátran kiállt a legjobbak ellen.
A Robotcsata két napja alatt több mint ötven versenyző próbálta meg hiba nélkül teljesíteni a LEGO Mindstorms és a Codie akadálypályákat, amelyek a különleges fényviszonyok miatt még a profi versenyzőknek is kihívást jelentettek. A Bánki HÖK szakmai támogatásával összeállított LEGO pályán végül jellemzően a rutinosabb versenyzők indultak el, akik közül többen napokig készültek a versenyre a feladatok tudatában, míg a Codie kihívás jellemzően a kezdő robotprogramozókat vonzotta, hiszen a magyar tanulórobot egyelőre nem érhető el kereskedelmi forgalomban.
A Codie számára a HelloWorld Robotcsata egy mérföldkő volt, a hétvégi rendezvény volt ugyanis a startup cég történetének első robotversenye. Az eseményre készített terepasztal leprogramozása a megadott fél órás időkereten belül komoly próbának bizonyult. A 2-3 fős csapatok könnyen kitapasztalták a robotprogramozás csínját-bínját, és végül mindegyik csapat büszkén mutatta be programját a színpadon. A versenyen debütált éles helyzetben a startup cég és a LogMeIn által közösen fejlesztett Scratch modul is, amelynek köszönhetően a gyerekek a népszerű fejlesztési környezetben programozhatták a Codie robotokat.
A nyertesek nem csak értékes tapasztalatokkal és oklevéllel gazdagodtak, a dobogósok között negyedéves PC World előfizetést, a Telenor Hipersuli programjának felajánlásából egy évig korlátlan Hipernet kártyát, valamint Huawei ajándékcsomagot osztottak ki a szervezők.
Az első HelloWorld csata végeredménye:
LEGO Mindstorms csata (szombat)
Első helyezett: Umszki 9C
Második helyezett: Robotecnic
Harmadik helyezett: Noname
Codie kihívás (szombat)
Első helyezett: Ármin és Benjámin
Második helyezett: Peti és Robi
Harmadik helyezett: Dea és Dávid
LEGO Mindstorms csata (vasárnap)
Első helyezett: Noname
Második helyezett: MS Fazekas
Harmadik helyezett: Nano X Team
Codie kihívás (szombat)
Első helyezett: Sándor és Róbert
Második helyezett: Ádám és Levente
Harmadik helyezett: Andi és Nándi
A Robotcsata azonban nem ért véget. Hamarosan érkezik a folytatás, és a szervezők az első rendezvény tapasztalatai alapján áprilisra egy még nagyobb, még színvonalasabb robotversenyt ígérnek, amelynek részleteiről folyamatosan tájékoztatják majd a versenyzőket a HelloWorld Facebook oldalán.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar diákok is játszhatnak a "nagy vasakkal"
- Egymás ellen kő-papír-ollóztak a robotok
- Állásajánlattal a Mobile World Congressre viszi a legjobb programozókat az NNG
- Kutatók Éjszakája - közönség által készített robotokat vár világrekord-kísérletéhez az Ericsson
- Robotprogramozásról lányoknak
- Nokia Networks Code Jam: innovációért díjazták a győztes csapatot
- Emberek próbálják legyőzni a robotot Texas Hold’em pókerben
- Robotdarut programoznak 24 órás versenyen
- Szabadulós játékkal keres fiatal tehetségeket a Nokia
- Magyar Ifjúsági Robot Kupára lehet jelentkezni
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.