Kiemelkedően nő a hazai infokom-piac
Kovács Attila, 2000. október 15. 21:07
A magyarországi infokommunikációs piac jobban növekszik (12,7%), mint Nyugat-Európa (9,7%), illetve a világ (9,1%) azonos piaci szegmense - mondta Frischmann Gábor, a HÍF elnöke az Infokommunikációs Trendek 2000 konferencián.
A hazai infokom-piacról tartott előadásban az is elhangzott, hogy az alkalmazások részarányát illetően viszont le vagyunk maradva a fejlett világhoz képest. Magyarországon az adat/üzleti kommunikáció terén főleg kiszolgálásban és minőségben van verseny, ám az árban korlátozott mértékben; az Internet/IP alapú kommunikációban a hozzáférés monopol ára erősen korlátozó hatású; az e-kereskedelmet még csak kezdeti, sokszor bizalmatlan próbálgatások jellemzik; a tartalom terén minden elérhető, ám az igényes hazai tartalom terjedelme és hasznossága még korlátozott. Frischmann szerint a magyarországi piacon jelenleg nyolc főbb tulajdonosi csoport különböztethető meg, amelyek 1999. évi konszolidált bevételeiből 72%-ot jelentenek a Matáv csoport bevételei. A HÍF elnöke úgy látja, az itthoni piaci mechanizmusok mindössze a piac harmadában - ott is korlátokkal - működnek, még nincsenek igazán nagy alternatív erők, ám a szétfeszülő jogi keretek miatt azonnal szükség van új jogi környezetre.
Kapcsolódó cikkek
- Az európai nemzetgazdaságok nem aknázzák ki maximálisan a technológiai beruházások előnyeit
- Elmúlt a HÍF, maradt a panasz
- Együttműködés a magyar infokommunikációs vállalkozások amerikai piacra jutásáért
- Consact-kutatás a hírközlési hatóság ügyfélkörének elégedettségéről
- Utoljára: HÍF-sajtótájékoztató
- Pataki Dániel lesz a Nemzeti Hírközlési Hatóság első embere
- A 2003-ban legjobb, magyar infokommunikációs projektmenedzser kerestetik
- Elektronikus hírközlési törvény: januártól megtakarítás
- Idén először: növekedett a fővonalszám
- Tovább nőtt a mobiltelefon-előfizetések száma