Konferencia a NOSQL eszközök hazai alkalmazásairól
Március 23-án rendezik meg az első hazai NOSQL Fórumot (budapestnosql.hu), ahol neves világcégek és hazai startupok képviselői osztják meg a NOSQL technológiákkal szerzett tapasztalataikat.
A NOSQL meghódítja a világot
Az adatbázisok világa az elmúlt években jelentősen átalakult. A hagyományos, SQL nyelven értő és sokféle feladatra használható relációs adatbázisok mellett új, specializált technológiák jelentek meg, amelyek adott célra könnyebben használható, gyorsabb vagy éppen olcsóbb megoldást ígérnek.
Az összefoglalóan NOSQL (Not-SQL vagy Not-Only-SQL) néven emlegetett szoftvercsaládba tartoznak például a hálózatalapú gráf adatbázisok, a modern kereső technológiák vagy a webes világban széles körben használt kulcs-érték és dokumentum adatbázisok.
Ezek az eszközök általában nyílt forráskódú modellben érhetőek el, rugalmasan programozhatók és jól skálázhatóak nagy terhelésre is, így nem csoda gyors terjedésük, ami Magyarországon is megfigyelhető.
Az első hazai NOSQL szakkonferencia
Elsősorban a hazai alkalmazási gyakorlat bemutatása a célja a március 23-án megrendezésre kerülő első Budapest NOSQL Fórumnak.
Az előadók között szerepel a Magyar Telekom, a GE, az Amadeus, az EPAM és a Ustream. Az egynapos program során többek között szó lesz a MongoDB, a Neo4j és az ElasticSearch használatával kapcsolatos tapasztalatokról.
Kutatás a hazai helyzetről
A magyarországi alkalmazási trendek felmérésére egy online kutatás is indul. A nosqltrek.hu címen elérhető kérdőív a különböző NOSQL eszközök itthoni ismertségét és alkalmazási területeit vizsgálja.
A felmérésben bárki részt vehet, aki érdeklődik a terület iránt. A kitöltők megkapják a kutatási összefoglalót és belépőt nyerhetnek a konferenciára is, ahol a kutatás első eredményei bemutatásra kerülnek.
Kapcsolódó cikkek
- Kisszériás gyártás 3D nyomtatással költséghatékonyan
- Innováció az ICT ökoszisztémában
- Az Accenture Technology Vision 2016 előrejelzése
- A Fujitsu IoT-t támogató technológiái
- A szolgáltatások fejlesztésébe az ügyfeleket is bevonják
- Nem lesz könnyű év 2016
- Az LG első Super Bowl reklámfilmjének fókuszában az OLED technológia áll
- A vásárlók ragaszkodnak az IT márkákhoz
- A vállalatok inkább készülnek, mint félnek a digitális átalakulástól
- 20 év múlva a munkahelyek felét robotok tölthetik be
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.