CeBIT 2016: d!conomy, avagy a boldogság digitális vagy analóg?
Ma - március 14-én - nyitja Hannoveren kapuit a CeBIT, amely valamikor a világ legjelentősebb informatikai kiállítása és konferenciája volt, s a kiállítók illetve látogatók számát tekintve ma is a dobogó legfelső fokán áll, még akkor is, ha régi fényét megtépázta az elmúlt évtized, és az új technológiákra jobban fókuszáló Las Vegas-i CES vagy a barcelóniai MWC. A 2016-os CeBIT-től Oliver Frese, a Deutsche Messe CeBIT-ért felelős igazgatósági tagja azt várja, hogy ez a rendezvény újra főszereplővé váljon, a mégpedig a digitális átalakulás, a címben is d!conomy jegyében!
Korunk trendje a digitalizálás, ennek ellenére számos kutatás azt mutatja, hogy a vállalkozások - különösen a kis- és közepes cégek - még mindig túlzottan óvatosak, csak nagyon kis lépésekben merik digitalizálni az üzleti modelleket és folyamatokat. Épp ezért a CeBIT 2016 egyik legfőbb küldetése, hogy kézzelfoghatóbbá, érthetőbbi, egyszerűbbé tegye a digitalizást mindenki - nem csak a KKV-k - számára. "A nemzetközi kiállítók és a partnerek több mint 400 alkalmazási példát vonultatnak fel a digitalizálás illetve a tárgyak internet (IoT) világából." - mondta Oliver Frese. "Ez egy rendkívül gyorsan fejlődő terület, a legújabb tanulmányok azt jósolják, hogy négy év múlva már 50 milliárd eszköz csatlakozik az internetre".
Kapcsolódó cikkek
- Rekordszámú díjjal lett az LG az iF Design 2016 verseny nagy nyertese
- Magyar startup menti meg a strandlopásoktól a világot
- Okos tojás
- Mobil Weekend: az IoT-től a BlackBurry-ig
- IoT: a szerszámok is okosodnak
- Az Ericsson az 5G-hez közelíti a hálózati lefedettséget, a hálózat teljesítményét és képességeit
- Go Ignite, az első globális felhívás a startupok támogatására
- AZ Ericsson segítségével a mobilszolgáltatókból iot szolgáltatók válhatnak
- Evolution & Mobile Hungary 2016: Taxis tűntetés után jön a hotelblokád Budapesten?
- A Samsung nyílt IoT ökoszisztémát fejleszt
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.