Applikáció segítségével elevenedik meg 1848. március 15.

forrás: Prím Online, 2016. március 12. 10:52

Sokat tanulunk 1848. március 15-ének eseményeiről, azonban egy fiatal fejlesztő csapat applikációja segítségével a történelem és így a forradalom eseményei is előbújnak a tankönyvek lapjairól, és izgalmasan szórakoztató részévé válnak életünknek. Március 15-re ünnepi kalandjátékkal készül a Mistory.

A rangos nemzetközi megmérettetésen, a Microsoft által megrendezett globális technológiai versenyen, az Imagine Cup-on is díjazott fiatal fejlesztői csapat kimondottan a forradalom kitörésének évfordulójára fejlesztett kalandjátékot, amely a forradalom helyszíneit és eseményeit eleveníti meg Budapest belvárosában okostelefon vagy más okoseszköz segítségével.

 

A Mistory applikáció 2014-ben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem innovációs laborjában született meg. Az alkalmazás lényege, hogy képes egy egyszerű városnéző túrát érdekes kalandjátékká varázsolni, amelynek főszereplői az applikáció használói lesznek. A különböző történeteket végigjátszva a játékos hol egy bűntény kusza szálainak felfejtésében segédkezik, hol szabadkőművesek után kutat, hol pedig egy izgalmas fantasy-be csöppen.

 

Az idei nemzeti ünnepre olyan történettel készült a csapat, mely valódi időutazásra hívja a játékosokat. Az ünnepi játék a forradalom napjából azt a talán kevésbé ismert momentumot ragadja meg, amikor a Nemzeti Múzeum portása, Kovács Péter beengedte Petőfiéket a mai Bródy Sándor utca felőli hátsó kapun, és ezzel segítette a történelmi események további kibontakozását. A játékosoknak különféle feladványokat kell megoldaniuk, hogy megtalálják az epizódszereplőből főszereplővé váló portás bácsit, és így „sikerre vigyék” a forradalmat. A kaland a Pilvax Kávéháztól – pontosabban az eredeti Pilvax közeléből – indul, a helyszínen egy finom fekete helyett azonban csak a forradalom kávésa, Fillinger János üzenete várja a „forradalmárokat”. A körülbelül 45 perces játék olyan ismeretekkel és élményekkel gazdagítja a játékosokat, amelyre a könyvek, vagy egy hagyományos történelemóra nem feltétlen adnak lehetőséget.

 

A játékban a felhasználó a fiktív cselekményszál végigjátszása során folyamatosan információt kap valós, fizikai környezetéről, így nem csak a rejtvények, feladványok és fejtörők megoldása teszik izgalmassá a játékmentet. Az applikáció képes azokat is a felfedezés örömében részesíteni, akik azt hitték, már jól ismerik környezetüket, hiszen a történetek gyakran olyan érdekes részletekre irányítják a figyelmet, melyek mellett az ember a hétköznapok során nap mint nap elmegy.

 

 

A játék kimozdít: sétára, a szabadidő aktív eltöltésére ösztönöz. A jóleső fizikai mozgás mellett a számos feladványtípusnak köszönhetően a játékmenet mindig fordulatos és élményteli szellemi kihívást is nyújt.

 

A forradalmi történet remek program a hétvégére, izgalmas szórakozás baráti társaságoknak, vagy családoknak, játékosságával a gyermekek számára is igazi élménnyé varázsolja az ismeretszerzést.

 

Az ünnepi játék március 10-től elérhető az applikáció Story-könyvtárában. Kalandra fel, utazzunk vissza 1848-ba, és segítsünk a márciusi ifjaknak sikerre vinni a forradalmat!

 

A játék ingyenesen letölthető a Google Play Áruházból

Bővebb információ a játék honlapján elérhető: http://www.mistorygame.com

 

A csapatról

Az alapítók, Musicz Péter és Szabó Levente 2014 augusztusában kezdték el a Mistory fejlesztését. A csapathoz később csatlakozott Turalska Luca (UX/UI Designer), Schmidt Barbara (UX Researcher) és Juhász Nikolett (Marketinges). Schmidt Barbara az ügyféligények kutatásával, a felhasználói élmény javításával, illetve gamifikációval foglalkozik, míg Turalska Luca a letisztult, felhasználóbarát dizájnról gondoskodik. Juhász Nikolett pedig az offline és online marketing és PR tevékenységet koordinálja. A március 15-i játék Szilágyi Adrienn, az MTA BTK Történettudományi Intézet munkatársának a segítségével készült.

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09