Digitalizáció a szállodaiparban
A hotelfoglalások több mint 50 százaléka immár digitális csatornákon keresztül történik – áll a Roland Berger tanulmányában.
A Roland Berger és az Osztrák Szállodaszövetség (ÖHV) új „Szállodaipar 4.0 – Erőfölényben a digitális megoldások a vendégek megszerzésében, és a szállodai működés hatékonyságának növelésében” című tanulmányában a nemzetközi szállodák és a turisztikai, illetve szállodaipari start-upok online tevékenységét vizsgálta. A kutatás főbb megállapításai szerint az európai online foglalások 18 százalékát a vendégek útközben hajtják végre. 2020-ra az európai lakosság 44 százaléka digitális bennszülöttnek nevezhető majd, ami még lényegesebbé teszi a digitális foglalási eszközök használatát. A szállodák több mint kétharmada gyűjt rendszeresen adatokat a vendégekről, azonban kevesebb, mint felük használja fel ezeket tudatosan, személyre szóló ajánlatok készítése céljából.
A szállodáknak sürgős változtatásokra van szükségük
Az elmúlt időszakban a szállodai foglalások terén is megerősödtek az online platformok, és az online térben található utazási irodák. A tanulmány kimutatása alapján a vendégek 49 százaléka használja a klasszikus, offline eszközöket, míg 28,5 százalékuk valamely online platformot, 22,5 százalékuk pedig online utazási irodákat vesz igénybe a szállásfoglaláshoz.
A szállodatulajdonosok legfontosabb feladata, hogy minél előbb adaptálják az új eszközöket, továbbá egyéb változtatásokat vezessenek be a teljes szervezeti kultúrától kezdve az alapvető folyamatok digitalizálásáig bezárólag. Emellett fontos, hogy a hotelek specializálódjanak és reagáljanak a fogyasztói igényekre illetve használják a modern, digitális világban fellelhető technológiákat.
A fogyasztói „utazás” menedzselése: szállodakereséstől a vendégek értékeléséig
A szállodáknak a vendégek döntési folyamatának minden érintkezési pontjában jelen kell lenniük, és meg kell próbálniuk befolyásolni azt. A tanulmány két fő tanulságot fogalmaz meg, amelyeket a szállodáknak érdemes követni. Az egyik, hogy tanuljanak az erősen digitalizált iparágaktól. A másik, hogy vegyenek példát a szállodaiparág úttörőitől. A szállodák többsége a „fogyasztóik által bejárt útból” egyedül a foglalási folyamatra és élményre fókuszál, ezek mellett a többi érintkezési pontot is figyelembe kellene venniük, úgymint a keresés, tervezés, foglalás-módosítás, és visszajelzés fázisokat.
„A tanulmány megmutatta azokat a legfőbb csatornákat, amelyeken keresztül a vendégek a szobafoglalásokat szokták lebonyolítani, kezdve az információkereséstől a szobáért való fizetésig”– mondta Markus Gratzer, az Osztrák Szállodaszövetség főtitkára. „Azonban a vendégek ismeretszerzési és döntési, illetve értékelési szokásairól még mindig kevés információval rendelkezünk.”
„Ezen területek megismeréséhez ötletekre és innovációra van szükség. A szállodaiparnak minél többet meg kell tudni ezekről a fázisokról, hogy be tudjon törni a digitális piacra” – tette hozzá Schannen Frigyes.
Itt a digitális szállodák ideje
A tanulmány kilenc lépést fogalmaz meg, amelyeket a szállodáknak kötelező a digitális világban használni, ha versenyképesek akarnak lenni. Schannen szerint „ezen kilenc lépés alkalmazásával a szállodaipar újra vezetőülésbe kerülhet.”
- A digitális marketing optimalizálása, ma már elengedhetetlen a sikeres online jelenléthez. Szükség van egy modern, mobilra is optimalizált weboldalra, ahol rendszeresen friss tartalmat olvashatnak a látogatók. A weboldalnak felhasználóbarátnak kell lennie, hogy a vendégek gyorsan és könnyen kiigazodjanak rajta.
- A szállodák szolgáltatás helyett élményt áruljanak! A mai világban egyre jobban előtérbe kerül és felértékelődik az élménymarketing, az élmény nyújtásának fogalma. Manapság a márkák, a szállodák feladata, hogy a vendégek ottlétét egyedi élménnyé varázsolják.
- Partneri kapcsolatok kialakítása akkor szükséges, ha az adott szálloda működési köre egyelőre túl kicsi és nem képes a speciális aktivitások, és feladatok ellátására. Ilyen feladatok például az alkalmazottak továbbfejlesztése, az egyes adatkezelő szoftverek kiválasztása, vagy éppen a marketing aktivitások végrehajtása.
- A digitális infrastruktúra tökéletesítése szükséges ahhoz, hogy a vendégek kényelmesen hozzáférjenek és használni tudják a weboldalt. A szállodáknak automatizálni és optimalizálni kell az alapvető folyamataikat. Felületet kell biztosítani a vendégeknek arra, hogy kapcsolatba tudjanak lépni más vendégekkel.
- Digitális ismeretek fejlesztése miatt a szállodáknak törekedniük kell arra, hogy olyan iparágakból vegyenek fel alkalmazottakat, amelyek előttük járnak ezen a téren. Ezek a szakemberek képesek az olyan feladatok ellátásra, mint a szállodák digitális marketing tevékenységének elvégzése vagy az adatok összegyűjtése. Emellett fontos a jelenlegi alkalmazottak digitális tudásának fejlesztése is.
- A szállodák által nyújtott szolgáltatásokat személyre kell szabni. Minden vendéget egyediként kell kezelni. A digitális technológia és az eszközök lehetővé teszik, hogy a szállodák kapcsolatot létesítsenek a vendégekkel a különböző interakciós pontokban.
- Minél több személyes adatot kell gyűjteni a vendégekről és ezeket használni az üzlet fellendítéséhez. A vendégeknek különböző igényeik és preferenciáik vannak, ezért minden vendég számára más ajánlat lesz a releváns, amit a hírlevelekben érdemes kihasználni.
- Az együttműködés az online utazási irodákkal azt jelenti, hogy a szállodák jól tudják tervezni és menedzselni a kapacitás kihasználtságukat főleg akkor, ha már a saját eszközeikkel nem tudnak több vendéget bevonzani.
- A digitális alkalmazások használata hasznos lehet a háttérfolyamatok optimalizálásában és a vendég-centrikus felfogás kialakításában.
A szállodák ezekkel a lépésekkel függetleníteni tudják magukat a foglalási portáloktól, és saját, személyre szabott stratégiát tudnak kialakítani. A digitális eszközök használatával megérthetik és elérhetik a potenciális vendégeiket, valamint pozícionálhatják magukat és hatékonyabbá tehetik az üzleti működésüket.
Kapcsolódó cikkek
- A GE bővíti Ipari Internetbe fektetett beruházását az európai ipar digitalizálásának ösztönzésére
- 1-2 évük van a termék összehasonlító oldalaknak rendszerük átvilágítására
- Nagy bejelentésre készül a Telenor
- A férfiak álmodoznak, a nők reálisabban látják esélyeinket
- 6 ok, amiért érdemes négy keréken nyaralni mennünk
- 5Groningen: 5G teszthálózat Hollandiában Huawei közreműködéssel
- A Cisco Visual Networking Index előrejelzése szerint 2020-ra az internetes adatforgalom megháromszorozódik
- A stratégiák és akciók elfogadási szakaszába érkezett a Digitális Jólét Programja
- Tippelős alkalmazással dobna nagyot az EB-n egy magyar startup
- Átadták az Év Internetes Kereskedője 2016 díjakat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Élje át a "Yes" Moment Élményt az electronica-n
Jubileumi évében, november 12-15. között a világ vezető elektronikai szakvásárán minden a „Minden elektromos társadalom” körül forog – ideális helyszín a Conrad Sourcing Platform lehetőségeinek megismerésére! A Conrad Electronic beszerzési platformként személyre szabott digitális megoldásokat kínál üzleti ügyfeleinek, hogy még hatékonyabbá tegye a beszerzést. Különösen, ha rövid időn belül nem tervezett műszaki igények fedezéséről van szó.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.