Egy év alatt hatszorosára nőtt a roaming adatforgalom a Telekom lakossági ügyfelei körében

forrás: Prím Online, 2016. július 24. 13:11

A lakossági ügyfélkörben a roaming adatforgalom tavaly júniushoz képest közel hatszorosára, az indított roaming hang forgalom pedig közel háromszorosára nőtt. 

Az elmúlt évek során fokozatosan nőtt a roaming hang- és adatforgalom a Telekom ügyfelek körében. A belföldi forgalomhoz hasonlóan a roaming esetén is jóval nagyobb mértékű az adatforgalom növekedése, mint a hangforgalomé. A Telekom lakossági ügyfelei körében a roaming adatforgalom közel hatszorosára, az indított roaming hangforgalom pedig közel háromszorosára nőtt tavaly júniushoz képest. A kimenő SMS forgalom viszont minimálisan csökkent az előző év azonos hónapjához képest. A roaming hang- és adatforgalom ilyen arányú növekedéséhez nagyban hozzájárult a Telekom lakossági ügyfelei számára 2015 májusától elérhető, a Next díjcsomagokhoz választható EU Plusz opció bevezetése. Ezt támasztja alá, hogy az elmúlt három év során 2015 második felében volt a legmagasabb a roaming hang- és adatforgalom. 

A roaming forgalomra az erős szezonalitás jellemző. A nyári szabadságok, utazások következtében júliusban és augusztusban kiugró a roaming forgalom. A nyári hónapoknál kisebb mértékben, de az éves átlagnál erősebb még a szeptember és az október a roaming forgalom tekintetében. A téli hónapokban a legalacsonyabb a roaming forgalom. A Telekom lakossági ügyfelei legtöbbet Németországban roamingolnak, ezt Ausztria, Olaszország és Franciaország követi. Az 5. helyen a roaming hangforgalomban Nagy-Britannia áll, míg a roaming adatforgalomban Horvátország. A nyári szezonban az országba látogató magyar turistáknak köszönhetően július-augusztusban a horvátországi roaming forgalom a többszörösére nő a többi hónap forgalmához képest.

Franciaországban idén júniusban négyszer annyi percet telefonáltak az ügyfelek, mint az előző év azonos időszakában, de ennek csak egy része írható a labdarugó Európa-bajnokság számlájára, hiszen más országok esetén is előfordult többszörös növekedés. Az adatforgalom tekintetében viszont ennél is jelentősebb a növekedés Franciaország esetében.  Az elmúlt év során a Telekom lakossági ügyfelei 173 különböző országban roamingoltak, köztük olyan egzotikus országokban, mint Malawi, Szváziföld, El Salvador vagy a Brit Virgin-szigetek.

A kisvállalati ügyfelek körében is hasonló tendencia figyelhető meg, egyre többen merik külföldön is használni a mobiljukat. A kisvállalati előfizetők között az egy évvel korábbihoz képest 1-2 százalékkal volt magasabb azon üzleti ügyfelek száma, akik sms-t küldtek vagy telefonhívást kezdeményeztek külföldön. Radikálisan nőtt ugyanakkor a külföldön is mobilnetezők száma: májusban 84, júniusban majdnem 80%-kal volt magasabb, mint egy évvel korábban. A növekedés hátterében az egyre kedvezőbb roamingolást biztosító csomagok, köztük az áprilisban bevezetett kisvállalati tarifacsomag, a Next Business Comfort áll, amely egyszerre biztosítja a korlátlan telefonálás élményét és a gondtalan mobilnetezést külföldön is.

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egy új tévé színt visz a mindennapokba

Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.

2024. április 28. 22:16

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59