A BEREC a hálózatsemlegességre vonatkozó iránymutatásokat tett közzé
Az Európai Elektronikus Hírközlési Szabályozók Testülete (BEREC) közzétette a hálózatsemlegességre vonatkozó új szabályok alkalmazásával kapcsolatban a nemzeti szabályozó hatóságok számára kidolgozott iránymutatásait.
A BEREC iránymutatások kibocsátására vonatkozó mandátuma a nyílt internet-hozzáférésről szóló és az egységes telekommunikációs piacot szabályozó rendeletből fakad. Az iránymutatások a nemzeti szabályozó hatóságok számára nyújtanak útmutatást a szabályok alkalmazásával és a konkrét esetek körülményeinek értékelésével kapcsolatban.
Az uniós szintű érdekeltekkel 2015 decemberében tartott találkozókat, valamint a magas szintű oktatási, jogi és műszaki szakértők részvételével 2016 februárjában szervezett workshopot követően a BEREC hathetes nyilvános konzultációt kezdeményezett az Iránymutatások tervezetéről, amely július 18-án, 14 órakor (CET) zárult le. A BEREC még soha nem kapott ilyen sok – szám szerint 481 547 – visszajelzést konzultációi során, amelyek a legkülönbözőbb kategóriákba tartozó válaszadóktól, a civil társadalom tagjaitól, közintézményektől, független szakértőktől, internetszolgáltatóktól, tartalom- és alkalmazásszolgáltatóktól és más ágazati érdekeltektől érkeztek.
A BEREC feldolgozta és részletesen értékelte a beérkezett véleményeket, az eredmények alapján pedig az Iránymutatásokban szereplő bekezdések mintegy felét módosította.
A testület az iránymutatásokkal együtt egy, a konzultáció eredményét összefoglaló jelentést is közzétett, amelyben ismerteti az érdekeltek visszajelzéseit, valamint azt, hogyan vette ezeket figyelembe a dokumentum kidolgozása során. A nagyszámú visszajelzés miatt a jelentés csak a főbb kérdéskörökre és az azokkal kapcsolatban beérkezett véleményekre koncentrál. A testület szeptember 30-ig minden, nem bizalmas természetű visszajelzést közzétesz egy külön dokumentumban.
Az iránymutatások véglegesítése során a BEREC figyelembe vette a beérkezett visszajelzéseket, amelyek gyakran a testület álláspontjával ellentétes véleményt fogalmaztak meg. Saját szempontjaik alapján egyes érdekeltek azt javasolták, hogy a BEREC szigorúbban szabályozzon bizonyos kérdésköröket, míg mások éppen a megengedőbb előírásokat tartották a megfelelő iránynak. A BEREC számára ez azt jelzi, hogy a rendelet értelmezésének tükrében számos területen sikerült kiegyensúlyozott kezdeti megközelítést alkalmaznia.
A BEREC által módosított bekezdések között szerepeltek például olyanok, amelyek a visszajelzések alapján félreérthetőek voltak vagy nem voltak elég világosak. Emellett a BEREC indokolt esetben további példákat illesztett be a dokumentumba, és annak szövegezését nagyobb mértékben összehangolta a rendelet rendelkezéseivel és leírásaival.
A közzétett iránymutatásokkal a BEREC kiindulási alapot biztosít a nemzeti szabályozó hatóságok számára a rendeletben foglalt előírások következetes alkalmazásához. A jövőben a BEREC támogatni kívánja a nemzeti szabályozó hatóságok között a rendelet alkalmazásával kapcsolatban folytatott tapasztalatcserét.
Kapcsolódó cikkek
- Fedélzeti wifit kaptak a KLM Dreamlinerei
- Lengyelországban is együttműködik az Ericsson és a UPC
- Kik használnak mobilinternetet hazánkban?
- A fiúk játszanak, a lányok chatelnek
- Orbi-tális dobás az otthoni WiFi elérésben
- Hatósági szerződés nyomán a Telenor kompenzálja a tarifamódosításban hátrányosan érintetteket
- Célegyenesben a netsemlegességről szóló uniós iránymutatás
- Újabb büntetést jelentett be a Google, vége a felugró ablakoknak!
- Olimpia tévében és neten: 600 ezren már okostelefonon is szurkolnak
- Prémium wifi eszköz a UPC internet előfizetésekhez
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.